D-reizen lanceert morgen het Flexpakket waarmee het de vakantieganger maximale vrijheid en flexibiliteit wil bieden bij het boeken van een vakantie, dat hebben Steven van Nieuwenhuijzen (Algemeen Directeur) en Ton Vendrig (Commercieel Manager) vanochtend aan de pers bekend gemaakt.

Het Flexpakket (kosten 25 euro en geldig voor één jaar) heeft zeven pijlers (makkelijk omboeken, niet aanbetalen, doorlopende calamiteitenverzekering (zowel bij een grote als kleine calamiteit), geen naheffingen, hulp bij claimen vertragingen, upgrade naar valet parking en één jaar lang geen boekingskosten) waarbij het gemak voor de klant centraal staat én waarmee het imago van de branche in een positief daglicht moet komen te staan. Van Nieuwenhuijzen: ‘‘Het imago van de branche is bij consumenten niet al te best. Het eerste wat mensen bij een aanbieding denken is ‘het staat er wel maar die prijs betaal ik er nooit voor’. Ik vind het raar dat er soms naheffingen komen tot 200 euro. Dat is nu juist het ondernemerschap. Met het Flexpakket komen we met een onderscheidend product. Het is een ander pakket dan de ANVR voorwoorden, maar het zijn afwijkende spelregels ten gunste van de klant. Er moet vernieuwing komen in de branche!’’

Lees meer in TravelPro 25.