Transavia Europe moet vanaf nieuwe bases buiten Nederland en Frankrijk nog meer de concurrentie met prijsvechters als Ryanair en easyJet aangaan. Transavia gaat dit niet alleen doen door lage prijzen te bieden, maar ook door een betere service te geven. Dat zegt Air France-KLM CEO Alexandre de Juniac vandaag in Parijs waar het plan Perform 2020 wordt gepresenteerd. “Wij mikken niet op de absolute bodem van de markt”, aldus De Juniac.

Volgens de plannen moet Transavia in 2017 een van de meest toonaangevende low cost carriers van Europa zijn, maar blijft ook een belangrijke partner voor touroperators. Ondanks dat Transavia kansen ziet in het low cost segment, wil het bedrijf de goede relatie met touroperators behouden. Dat zegt Bram Gräber, topman bij Transavia Europe vandaag tijdens de presentatie. Volgens Gräber neemt de omzet van vakantievluchten af, maar blijven deze vluchten wel belangrijke pijlers voor de vliegtuigmaatschappij.

Gräber zegt ook dat Transavia Europe zich meer gaat richten op leisure en VFR en minder tot de zakenreiziger. Volgens de topman moet Transavia helder positioneren op de verschillende markten waar ze actief zijn. Ook zegt hij dat Air France en KLM goed uitgerust zijn om de zakelijke markt te bedienen, omdat de frequentie van Europese routes bij deze airlines op drie keer per dag of hoger ligt dan bij Transavia.