FTI Touristik heeft gisteravond haar Nederlandse kantoor en service center ‘ams24’ in het Loréal-gebouw te Hoofddorp geopend. Tijdens de openingsborrel liet Ralph Schiller, topman van de Duitse touroperator, weten met het team hard te zullen werken om de verkoop in Nederland te boosten.

De vierde touroperator van Duitsland, al ruim 30 jaar allround touroperator in Duitsland, ging in november 2016 de Nederlandse markt op met het label FTI Reizen. Per jaar reizen meer dan vijf miljoen vakantiegangers met de FTI Touristik naar 120 bestemming wereldwijd.

Schiller liet tijdens zijn speech tevens weten erg blij te zijn dat FTI zo hard is gegroeid in het afgelopen jaar. “Het team van FTI zal altijd klaarstaan voor reisagenten.” Op het service center is plek voor vijftien medewerkers die reisagenten zullen helpen. Joyce Akkersdijk is sales- en marketingmanager voor Nederland.

Met een Nederlandse brochure, vertrek vanaf alle Nederlandse (regionale) luchthavens, een Nederlandstalige website en een divers aanbod (van de Verenigde Arabische Emiraten, het Caribisch gebied, Mexico, Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, het Middellandse Zeegebied en andere populaire Europese bestemmingen), wordt er keihard aan de weg getimmerd.

De Duitse touroperator is bij de Nederlandse retail niet onopgemerkt gebleven. Erik van der Waard (voorzitter Dutch Travel Alliance – DTA) liet november jl. nog aan TravelPro weten: “Het Duitse model is retail vriendelijk en past uitstekend in onze beleidsplannen voor de langere termijn. Onze inkoop zal zich steeds verder gaan richten op de vraag met wie we over twee tot drie jaar nog bestaansrecht kunnen hebben. En dat moet gebaseerd zijn op samen beleg op brood in plaats van kaviaar & champagne voor één partij. Daar past op dit moment een partner al FTI meer dan uitstekend bij. Uit de gemaakte afspraken spreekt veel wederzijds vertrouwen.”