American Express Global Business Travel (GBT) heeft een nieuwe wereldwijde NDC-overeenkomst gesloten met de luchtvaartmaatschappijen van de Lufthansa Group, waaronder Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS en Brussels Airlines. Voor GBT-klanten betekent de overeenkomst dat zij zonder toeslag toegang hebben tot alle NDC-content van de luchtvaartmaatschappijen van de Lufthansa Group via de global distribution systems (GDS’en). De overeenkomst is van toepassing op alle kanalen, inclusief de online bookingtools (OBTs) met NDC-content afkomstig uit GDS’en.

Michael Qualantone, GBT’s Chief Revenue Officer: “GBT heeft wederom het voortouw genomen als het gaat om NDC-overeenkomsten voor klanten. Door samen te werken, hebben GBT, de luchtvaartmaatschappijen van Lufthansa Group en de GDS’en een belangrijke stap gezet om zakenreizigers toegang te bieden tot alle NDC-content op een manier die shoppen en vergelijken makkelijker maakt voor reizigers. GBT kan hierdoor zijn klanten van dienst zijn en toeslagen en kosten beperken. De verwachting is dat NDC een impuls geeft aan nieuwe, innovatieve content en tegelijkertijd de ervaring van de reiziger verbetert. Daarom werken we samen met de luchtvaartmaatschappijen van Lufthansa Group en de GDS’en om deze nieuwe content beschikbaar te maken voor onze klanten en reizigers.”

De overeenkomst betekent dat de NDC-content van de luchtvaartmaatschappijen van Lufthansa Group beschikbaar zal zijn via de GDS’en in de online bookingtools (OBTs) en via reisadviseurs. Omdat de tarieven in één ecosysteem beschikbaar zijn, kunnen reizigers en boekers naadloos shoppen, boeken, aanpassen en annuleren in het kanaal dat hun voorkeur heeft.

Door de integratie van de technologieplatforms van GBT, de Lufthansa Group luchtvaartmaatschappijen, en GDS’en, krijgen GBT-klanten toegang tot het uitgebreidste en aantrekkelijkste aanbod van de Lufthansa Group luchtvaartmaatschappijen. In de eerste implementatiefase ligt de focus op de Light Fares en continuous pricing van de Lufthansa Group luchtvaartmaatschappijen. Deze zijn vanaf begin 2021 beschikbaar in GBT’s online bookingtool Neo, zonder toeslagen en extra kosten. GBT en de Lufthansa Group luchtvaartmaatschappijen blijven werken aan verbetering van de ervaring van de reiziger via alle kanalen en het beschikbaar maken van nieuwe NDC-content voor klanten. Travelmanagers die toegang willen tot deze tarieven kunnen hun OBT-provider vragen naar de tijdslijnen voor hun GDS NDC programma.

Qualantone: “We zijn verheugd dat de Lufthansa Group luchtvaartmaatschappijen een gezamenlijke aanpak kiezen om oplossingen te vinden voor contentdistributie waar alle partijen van profiteren. Ons doel blijft om toegevoegde waarde te bieden aan onze klanten, en de toegang tot tarieven en de shopervaring te verbeteren, binnen een gecontroleerde boekings- en service-omgeving. GBT en de Lufthansa Group luchtvaartmaatschappijen willen een positief voorbeeld stellen door ervoor te zorgen dat NDC gefocust blijft op waarde voor de klant. Juist in de huidige situatie komen onze doelen binnen de reis- en luchtvaartsectoren meer dan ooit overeen.”

Heike Birlenbach, Senior Vice President Sales van Lufthansa Group Network Airlines, en Chief Commercial Officer van Lufthansa Airline: “Dit NDC-partnership met GBT bevordert moderne luchtvaart ten bate van onze zakelijke klanten. Samen bieden we klanten toegang tot de aantrekkelijkste NDC Smart Offer, terwijl we de totale ervaring van onze productinnovaties voor alle partners verbeteren. Op deze manier creëren de Lufthansa Group luchtvaartmaatschappijen en GBT toegevoegde waarde en maken we de weg vrij voor een betekenisvolle samenwerking in de toekomst.”

Tamur Goudarzi Pour, Senior Vice President Revenue Management & Distribution Lufthansa Group Network Airlines, en Chief Commercial Officer SWISS: “Onze overeenkomst met GBT is een belangrijke mijlpaal in het beschikbaar maken van NDC-content voor zakelijke klanten. We zijn blij dat GBT samen met ons een divers distributielandschap aanmoedigt waarbij we in de behoefte van GBT kunnen voorzien om met partners van hun keuze te werken. Feitelijk laat de overeenkomst zien dat we nog meer focussen op onze lange termijn NDC-strategie, zelfs in de huidige situatie, waar het creëren van toegevoegde waarde voor klanten door geavanceerde technologie belangrijker is dan ooit.”