Nieuws

Geen gedwongen annuleringen voor al geboekte passagiers Garuda Indonesia

Deel dit artikel

“We zijn verheugd te kunnen meedelen dat Garuda Indonesia erin is geslaagd om zich voor de maand juli aan de door de slotcoördinator opgelegde passagierslimieten te houden zonder al eerder geboekte passagiers te hoeven te annuleren”, dat laat Garuda Indonesia weten.

“Voor onze vertrekdata in augustus hebben we al met vooruitziende blik maatregelen getroffen. Wij verwachten dan ook, wanneer de slotcoördinator begin 2e week van juli de passagiers limieten voor augustus aankondigt, dezelfde goede mededeling te kunnen doen. Echter, meer nieuws volgt volgende maand.”

Luchthaven Schiphol heeft op 17 juni aan luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties laten weten dat er een limiet moet komen op het aantal reizigers dat deze zomer elke dag vanaf de luchthaven mag vertrekken.

Schiphol heeft de slotcoördinator laten weten wat de maximale capaciteit is voor de periode tussen 7 en 31 juli, met een indicatie voor de rest van de zomer. Op basis daarvan is de slotcoördinator met alle luchtvaartmaatschappijen, waaronder Garuda Indonesia, in gesprek over eventuele vermindering van het aantal passagiers.


Deel dit artikel

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Overheid, grijp in op Schiphol! Teken de petitie!

Volgende bericht

KLM: Krimp Schiphol heeft grote negatieve gevolgen en staat haaks op regeerakkoord

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.