Bij de Media Markt is het te koop, een ruimtereis. De gezamenlijke actie van Media Markt, Samsung en Space Expedition Corporation SXC)is een onderdeel van het Media Markt Gekkenhuis dat jaarlijks zal terugkeren.

De reis is te winnen, maar ook boekbaar voor een bedrag van € 73.333. Dat is geen misselijke prijs, zou er ook commissie over dat bedrag worden gegeven?!

Persoonlijk vind ik het een misser dat niet een grote touroperator of reisbureauketen in Nederland de eerste is met dit product, je zou maar een ZRA zijn en een ruimtereis voor twee personen boeken, kassa!

Kan dit eigenlijk zomaar? Een elektronicaconcern dat reizen gaat verkopen en ook uitvoeren? Zijn zij aangesloten bij de ANVR en het SGR? Wat als de vlucht niet door kan gaan, omdat er weer eens een tropische storm over komt, wie betaalt de geleden schade en als je te laat vertrekt, en is er dan sprake van DBC? Zo ja, dan is € 600 ineens helemaal niet zoveel geld.

Waar is de creativiteit gebleven in de Nederlandse reiswereld? Doorgaans komt men niet verder dan ‘VAN/ VOOR’, ‘2=3’ en ga zo maar door. Oké, eerlijk is eerlijk, dat TUI cruises verkoopt met als vertrekhaven Aruba is best slim, en Corendon dat St. Tropez weer op de kaart zet is ook goed bedacht.

Ik heb zelf natuurlijk wel een Samsung televisie gekocht. Stel je voor dat ik die reis win. Regeerakkoord, het eurootje van Rutte of Samson toeslag? Ik ben toch niet gek?!

Tom van Apeldoorn
t.van.apeldoorn@reisburoactueel.nl