De agentenmiddag van NS International in Utrecht op 17 november met het thema Ontmoeten & Verbinden was een groot succes. Het doel was het uitwisselen van kennis en ervaringen met een gezonde balans tussen werk en fun.

Ruim 70 deelnemers, vertegenwoordigers van zakenreisorganisaties, reisbureaus en touroperators en ZRA volgden een persoonlijk programma met Kennis workshops en Lifestyle sessies naar eigen keuze.

Verbinden & ontmoeten
Annemarie Ariesen verzorgde de aftrap en ging in op het thema Ontmoeten & Verbinden. “Internationale treinen zorgen voor verbindingen en ontmoetingen. Dat doen jullie eveneens. Deze dag is een ideale gelegenheid om collega’s te ontmoeten.”

Aanslagen
Uiteraard werd aandacht besteed aan de aanslagen in Parijs. Tien gasten moesten last minute annuleren vanwege de extra werkdruk die ontstond door omboekingen en annuleringen. “Helaas wordt de reiswereld gedupeerd door de ramp afgelopen vrijdag. De impact van terrorisme op toerisme en zakenreisverkeer is zorgwekkend voor alles en iedereen.”

Ontwikkelingen
Kort werd ingegaan op ontwikkelingen in het internationale treinvervoer en de hoogte- en dieptepunten van dit jaar. “Ondanks pech en overmacht door onder andere stakingen en de verijdelde aanslag in Thalys eind augustus vallen de resultaten van B-to-B niet tegen. We zitten goed op koers.”

Rail Display
Daarna werden de gasten vlot en duidelijk bijgepraat over de toekomstige online boekingssystemen voor treintickets. Zo investeert Benerail, de joint venture van NS en NMBS, in de ontwikkeling van Rail Display door Amadeus. Deze tool zal uiteindelijk het huidige boekingssysteem @lantis compleet gaan vervangen.

Trefpunt
Het evenement vond plaats in het Trefpunt, de multifunctionele showroom van de NS, waarin de ‘de reis van de klant’ centraal staat. Van boeking in een heuse huiskamer tot het aan boord gaan in een rijtuig van ICE. Gasten werden aangemoedigd gebruik te maken van de Smoothie Bar, de Barista koffiebar en een fotobooth voor een serie pasfoto’s.

Workshops
Het programma was ingericht op informatie en inspiratie met een gezonde balans tussen werk en fun. Eerst kwam de kennisworkshops aan bod: ‘treintickets boeken in GDS-en’, ‘Tips & Trics voor @lantis’ en ‘Zakenreizen met NS Business Card’ en de treinproducten Eurostar, Thalys en ICE.

Lifestyle sessies
Daarna volgden de Lifestyle sessies. Agenten verdiepten zich in de kunst van koffie maken van Barista, of de geheimen van Smoothie bereiding, of Visagie, of Trends en Kleurenanalyse. Deelnemers keerden huiswaarts met een rugzakje voor ‘een gezonde dag op kantoor’ met onder andere thermosbeker, citroen-waterfles en een lunchbox met koelelement.

Geslaagd
Het B-to-B team kijkt terug op een geslaagd evenement: “De combinatie van vakkennis en persoonlijke aandacht was een schot in de roos. De sfeer was super en het programma liep als een high speed trein. Precies volgens dienstregeling, in volle vaart en comfortabel”, aldus Ariesen.

Kijk voor alle foto’s van de agentenmiddag van NS International in Utrecht op de Facebook-pagina van TravelPro. Op de agentensite van NS International vind je informatie over NS International en laatste updates.