Wij hebben het allemaal al eens meegemaakt. De klant staat aan de balie en is van plan een weekendjeweg te gaan, maar het is nog niet helemaal zeker, want manlief moet nnog een kleine medische ingreep ondergaan. En wanneer hij de oproep krijgt van het ziekenhuis is niet bekend. De ANVR voorwaarden zeggen dat hij niet meer kosteloos kan annuleren een week voor vertrek! Hij gaat met zijn eigen auto, dus dat is het probleem niet. Maar de overnachtingen wel! Wat nu? De klant kijkt je vol onbegrip aan. Bij elke hotelsite kan hij nog kosteloos annuleren en dan is hij bij dé specialist in de winkel en daar kan dat niet?! Het is ook niet uit te leggen. Sunair heeft een oplossing, weliswaar eerst een testperiode, maar bij succes geprolongeerd. Gewoon tot vijf dagen vóór vertrek kosteloos annuleren. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je daar blij mee moet zijn, maar in ieder geval neemt Sunair hier een hele grote stap in de goede richting. Dan nog even over de MSC opera, ik heb vol verwondering zitten kijken naar de televisiebeelden van een drijvend schip zonder stroom en stromend water. Je moet er niet aan denken dat je klanten aan boord hebt! Hoe kan dat in hemelsnaam gebeuren?! Zoveel passagiers en dan zo’n storing… Ik ben benieuwd of de toedracht ooit duidelijk wordt en wat de maatregelen zullen zijn.

Reageren?
t.van.apeldoorn@reisburoactueel.nl