Secret Escapes, vergelijkbaar met TravelBird, heeft een investering van $60 miljoen binnengehaald. Die investering is afkomstig van Google Ventures, Octopus Ventures, Index Ventures en Atlas Venture. “Deze financiële injectie stelt ons in staat grote stappen te maken. We komen steeds dichterbij onze doel om de eerste bestemming te zijn voor iedereen die op zoek is naar een vakantie. Onze ambitie is Secret Escapes in de komende vijf jaar uit te laten groeien tot een wereldwijd miljardenbedrijf”, zegt Alex Saint (Secret Escapes Chief Executive).

Tom Hulme (Google Ventures): “Het bewezen succes van Secret Escapes’ business model laat zien dat er een enorm potentieel is voor een kentering in de reissector. We helpen Secret Escapes graag haar ambitie waar te maken en bieden de steun die het nodig heeft om verder te groeien.”

Daarnaast wordt het concept verder uitgerold in de Verenigde Staten. Eerder dit jaar werd Secret Escapes gelanceerd in Nederland en België, om het concept een boost te geven komt het bedrijf volgende maand met een tv-campagne. In Nederland heeft Secret Escapes momenteel 80.000 leden. België telt op dit moment 30.000 leden en de verwachting is dat hier de komende periode 10.000 nieuwe members aan worden toegevoegd. Sinds de introductie van Secret Escapes op de internationale reismarkt in 2011 zijn er via het platform bijna twee miljoen hotelnachten geboekt. Het bedrijf biedt leden exclusieve deals bij geselecteerde hotels en vakantieaanbieders – dat levert Secret Escapes een jaarlijkse groei van 260% op. Telde het reisplatform in januari 2014 nog vier miljoen leden, inmiddels is dat aantal uitgegroeid naar 19 miljoen.