Neckermann is deze week met een nieuwe last minute campagne gestart: ‘Acute vakantiekriebels? Smeer ‘m met een Last Minute van Neckermann!’ Doelstelling van de campagne is Neckermann neer te zetten als dé Last Minute autoriteit en hiermee sales te genereren. Uiteraard wordt dé Neckermann weer meegenomen in de uitingen om zo de brandlinkage te vergroten.De boodschap van de campagne is duidelijk: ‘Heb je last van acute vakantiekriebels? Smeer’m dan met een Last Minute van Neckermann!’ De tube staat symbool voor de “oplossing” die Neckermann heeft voor vakantiekriebels, namelijk een heel groot aanbod van Last Minute reizen. Daarmee wordt ook een dubbele betekenis gegeven aan “Smeer’m met Neckermann”.

Klanten kunnen bovendien op Neckermann.nl ook de vakantiekriebel test doen. Door middel van een aantal ‘grappige” vragen stelt Neckermann vast dat je last hebt van de vakantiekriebels. Dit kunnen wij uiteraard voor de klant oplossen door middel van de ‘’Prijs je eigen Reis’’, de “’Last Minute Warning’’ of het uitgebreide aanbod. ‘’Prijs je eigen Reis’’ is een vakantieveiling waarbij klanten zelf de teller moet stoppen en dus hun eigen prijs kunnen bepalen. Voor de campagne worden diverse media ingezet, waaronder vier weken lang tv-commercials op onder andere de zenders SBS en RTL. Ook langs de snelwegen (onder andere op de A27, A4, A2 en A16) is de boodschap van Neckerman van 10 t/m 25 juli te bewonderen. Vanaf 28 juni is de bannercampagne live gegaan op rtl.nl met een grote banner. Er komen verder nog banners op Marktplaats, Microsoft Messenger, Zylom en Hyves! Deze banners gaan live vanaf 12 juli. Vanaf juli wordt ook de hele site in een Last Minute “jasje” gestoken en zal er ook een banner met de campagneboodschap op de homepage staan. Daarnaast valt er 2 juli een direct mailing mét een kleine tube zonnebrand bij ongeveer 40.000 directe klanten op de deurmat. Op de achterkant staat een selectie van het last minute aanbod. Er wordt ook een andere versie verstuurd naar de reisbureaus. Ook in de Thomas Cook Travel Shops worden de Last Minute reizen gecommuniceerd op het etalagemateriaal en via een instoreposter.

Record smeren
Een speciale PR-stunt vindt –onder voorbehoud- plaats op 14 juli op het strand van Scheveningen, waar Neckermann een record wil gaan neerzetten, waarbij 250 mensen zich tegelijkertijd op het strand met zonnebrandcrème gaan insmeren. Het Guinness Book of records zal ook daarbij aanwezig zijn.