Warenhuisconcern HEMA stapt opnieuw in reizen middels een last minute leisure platform. De website wordt, in samenwerking met DIDIX Linking & Concepting, waarschijnlijk in oktober gelanceerd. Carolien Moora, Conceptmanager bij DIDIX Linking & Concepting laat TravelPro weten nog niks te kunnen zeggen over de website, maar geeft aan: ‘‘Het ligt vooralsnog in de planning dat de site in oktober live gaat’’. Inge van Baarsen, Deputy Head Corporate Communications HEMA: ‘‘Vanuit HEMA kan ik nog niks bevestigen. Er is mij wel gezegd dat jullie over een maand kunnen terugbellen’’.

[poll id=”58″]

HEMA is al langer actief in het verkopen van reizen. In oktober 2006 begon het warenhuisconcern met de verkoop van ‘Hema Lekker Weg’, een jaar later werden er online in samenwerking met Thomas Cook Nederland ook pakketreizen verkocht. De verkoop van last minute pakketreizen in categorieën tot € 350, € 500, of tot € 650 per persoon duurde slechts tien maanden. Toen ging de stekker er uit. Volgens wel ingelichte bronnen binnen Thomas Cook Nederland zijn er op dit momement geen actieve contacten met de HEMA. HEMA is in korte tijd de zoveelste branchevreemde partij na Lidl en postorderbedrijf Garant-o-Matic die in reizen stapt.