Nieuws

‘Het persoonlijke contact met de reisagent is voor ons heel belangrijk‘

Binnen het sales-team van TUI Nederland hebben er wijzigingen plaatsgevonden; accountmanagers Marieke Jansen en Antoin Klein Hofmeijer zijn nieuwe uitdagingen binnen TUI aangegaan. Anne Tattersall en Rutgher Verstrepen versterken sinds kort het team, onder leiding van Dimitri Joannides. TravelPro sprak met het vijftal.

Marieke, je bent sinds kort Retail Manager Commercial bij de TUI reisbureaus. Hoe bevalt jouw nieuwe functie?
“De eerste 2,5 maand zijn zeer goed bevallen. Nu ik weer dichterbij de retail sta, voel ik me weer als een vis in het water. Sinds begin april is er veel gebeurd. Zo zijn de winkels weer open, kunnen we weer op reis en was de aftrap van onze nieuwe organisatiestructuur. Alles bij elkaar zijn het hectische tijden waar ik juist heel veel energie van krijg. Het is nog wel een beetje wennen nu ik niet meer in de oude rol zit en vers in de nieuwe, maar hiervan leer je het meest.”

Antoin, ga je het directe contact met de reisadviseurs missen?
“Absoluut. Als accountmanager had ik veel contact met de retailpartners. Ik weet nog goed dat toen ik net startte in de functie de wereld er heel anders uitzag. Door goede marktomstandigheden wisten wij gezamenlijk mooie resultaten te behalen en zag ik veel retailpartners groeien door innovatief ondernemen. Hier kreeg ik altijd veel energie van. Het samen doelstellingen behalen en mooie campagnes opzetten. Maar toen kwam daar Covid-19. Een periode die we niet snel meer zullen vergeten. Mijn functie kreeg ook een andere inhoud. Zo was ik vooral bezig met het informeren, voucher- en overige processen uitleggen. Ik was een klankbord of luisterend oor. Al met al een zeer leerzame periode waar ik met toch ook met veel plezier op terugkijk. Hopelijk ondergaan we nu de laatste loodjes van deze uitdagende tijden zodat alle reisbedrijven weer op volle kracht vooruit kunnen en doen waar wij allemaal goed in zijn; reizen samenstellen en verkopen.”

Rutgher, welkom terug op het oude nest, hoe bevalt het?
“Hartelijk dank. Ik voel mij heel welkom. Leuk om oude bekenden en nieuwe gezichten te zien. In de drie jaar dat ik ‘buiten de deur’ ben geweest, is er een hoop veranderd en ondanks dat voelt het weer als vanouds. Ik vind het dan ook weer fijn om te mogen werken met alle (oud)bekenden uit de branche. Toch kan ik niet ontkennen dat corona een diepe indruk heeft achtergelaten bij mij persoonlijk alsook bij TUI. Maar ik zie tegelijkertijd óók de wil en drive om er weer vol voor te gaan. Om maximaal onze bijdrage te leveren aan (het boeken) van mooie vakanties.”

Anne, je was hiervoor productmanager, voor welke producten?
“Ik ben de afgelopen acht jaar verantwoordelijk geweest voor Kroatië en Slovenië. Twee prachtige Balkan0bestemmingen die voor mij nog onbekend waren toen ik startte als Product Manager in het team van Jacques Crijnen. Naast het Product Management-vak heb ik in de eerste jaren ook zelf de bestemmingen ingekocht. Kortom, erg veel geleerd en veel kennis opgedaan. Tijdens mijn laatste (covid)jaren ben ik ook verantwoordelijk geweest voor Finland. Een prachtige en unieke bestemming waar wij als TUI een mooi product hebben neergezet.”

Dimitri, er breken eindelijk weer goede tijden aan, maar ook tijden waarin de reisadviseurs belangrijker dan ooit zullen zijn. Hoe zie je dit?
“Onze industrie is heel hard geraakt, maar wij merken allemaal dat de reishonger van de consument weer toeneemt. Wat inhoudt dat wij gelukkig weer kunnen gaan bouwen. De consument heeft, misschien nu wel meer dan ooit, behoefte aan contact met experts. De reisagenten en ZRA’s hebben kennis van zaken. Zij maken samen met de klant, voor de klant, de ultieme reisbeleving. Maar ook ontzorgen ze, voorzien ze de klant van de juiste informatie en bieden ze begeleiding waar nodig.”

Hoe is de relatie met de reisagent? Wat is er anders door de corona-ellende?
“Het afgelopen jaar werd de relatie beheerst door repatriëringen, vouchers, betalingen en omboekingen. De relaties in onze industrie zijn onder druk komen te staan. Het is dan ook niet vreemd dat de relatie tussen touroperators en retailers om sommige vlakken veranderde. Touroperators en retailers moeten hun toegevoegde waarde nog meer bewijzen. Ik verwacht dan ook dat de business modellen er anders uit zullen gaan zien en anders ingevuld gaan worden. De relatie tussen TUI en de reisagent wordt nog belangrijker zodat wij er gezamenlijk voor zorgen dat de klant een onvergetelijke customer journey heeft. Digitalisering speelt hierin een belangrijk onderdeel. Zo is TUI continu bezig met de verbetering van de TUI app en er wordt gewerkt aan een nieuw boekingsplatform.”

Lees meer in TravelPro 26 van 2 juli 2021.

 

© 2021, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Author

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Nieuwe bestemmingen voor EasyJet vanaf Schiphol

Volgende bericht

Turkish Airlines verhoogt capaciteit tussen Amsterdam en Turkije

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."