Het kan raar lopen in de reiswereld. Het Verkeersbureau van Hong Kong stopte een paar jaar geleden met de actieve benadering van de Nederlandse markt, maar zag tot eigen verbazing dat het aantal bezoekers uit ons land gestaag bleef stijgen. “We bleken dus een gedegen fundament gelegd te hebben die resultaat oplevert. Nederland is een echte groeimarkt en dat is dan ook de reden dat we Nederlandse vakantiegangers nu weer proactief gaan opzoeken. En waar kun je dan beter beginnen dan op de Vakantiebeurs?”
Aan het woord is Dawn Page, directrice van de Hong Kong Tourist Board voor het Verenigd Koninkrijk en het noorden van Europa. Ze is overgekomen uit Londen om haar verhaal te doen en de samenwerking met de Vakantiebeurs officieel te bekrachtigen.

“Toen we eenmaal hadden beslist de Nederlandse markt weer op te gaan, lag het natuurlijk voor de hand om op de Vakantiebeurs te gaan staan. Dat besluit was al genomen, maar ineens kregen we ook het aanbod om officieel Gastland te worden en dat betekent dat je meer aandacht en publiciteit krijgt en veel meer mogelijkheden hebt om op de Vakantiebeurs ook de consument persoonlijk te informeren. Deze kans kwam precies op het juiste moment en vanzelfsprekend hebben we die benut’’.