Icelandair introduceert een nieuwe service: de Facebook Messenger Stopover Bot. Met deze nieuwe dienst kunnen (potentiële) passagiers vragen stellen en een Icelandair Stopover boeken via Facebook Messenger.

De Stopover Bot is 24/7 bereikbaar en brengt het punt van aankoop direct naar de klant toe via Facebook Messenger. Dit maakt het voor passagiers voortaan nog gemakkelijker een trans-Atlantische vlucht te boeken. Ook vormt de dienst een efficiënt klantenservicemiddel dat niet alleen zoek- en boekfuncties bevat, maar ook veel gestelde vragen beantwoordt met snelle, inhoudelijke antwoorden die zowel tekst, foto’s als video combineren.

Guðmundur Óskarsson, Icelandair’s Director of Marketing & Business Development: “We willen het reis-ecosysteem voor consumenten constant verbeteren en zoeken daarbij het absolute begin van de boekingservaring op. Door vooruit te denken en het boeken van vluchten overal en altijd mogelijk te maken via Facebook Messenger, tonen we onze betrokkenheid bij de klant. We weten wat voor platformen onze klanten gebruiken en omarmen nieuwe manieren van communicatie en interactie met hen. Zo hopen we ons te positioneren als meer dan een luchtvaartmaatschappij; een persoonlijke en toegankelijke gesprekspartner.”

Momenteel is de service alleen in het Engels beschikbaar, maar wordt later ook in lokale talen uitgebracht.