Over het hele jaar 2010 ontving Wenen ruim 71.00 toeristen uit Nederland. Van alle leeftijdsgroepen vormt de categorie 20-39 met 44% de grootste groep, gevolgd door 40-59 met 43%. ‘‘Langzaam maar zeker werpt onze campagne om Wenen ook als een hippe en  trendy stad voor jongeren te positioneren zijn vruchten af’’, stelt Jürgen Weber, persverantwoordelijke voor Nederland en Italië van Wien Tourismus. 

Het aantal Nederlandse toeristen dat Wenen bezocht in de eerste zes maanden van 2011 nam toe naar 33.642, een plus van 12,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2010. In het eerste halfjaar bedroeg het aantal Nederlandse bednachten 83.337 – een plus van 9%. Van alle 182.119 hotelnachten door Nederlanders afgelopen jaar werd ruim 47% doorgebracht in een 4-sterren accommodatie.

Door de jaren heen zijn de populaire Wenen trips uitgegroeid van een nachtje stappen in Wenen (Vienna by night) tot een volwaardige kennismaking met deze trendy stad (Vienna in 24 hours). Ook dit jaar organiseert Austrian Airlines in samenwerking met Reisburo actueel en het Sofitel een geweldige reis naar Wenen (1 night in Vienna) op vrijdag 26 en zaterdag 27 augustus. LEES MEER OVER ‘VIENNA IN 24 HOURS’ EN SCHRIJF JE IN!