Nieuws

Kantoorpersoneel gaat handen uit de mouwen steken op Schiphol

Deel dit artikel

Het kantoorpersoneel van verschillende partners van Schiphol steken de komende tijd de handen uit de mouwen om te helpen. Onder andere kantoorpersoneel van Microsoft, Cognizant, Aboma, het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en ook van de Main Contractors zoals Vanderlande, BAM en Heijmans zijn te vinden in de terminal om reizigers waar nodig te helpen en vragen te beantwoorden.

De afgelopen maanden zette het kantoorpersoneel van Schiphol zich al hard in om bij te springen in de terminal. Omdat Schiphol structureler kantoorpersoneel wilde inzetten, zijn de zogenoemde Flamingo’s in het leven geroepen. De Flamingo’s is een vaste groep kantoorpersoneel die in de periode van 1 juli tot en met 4 september minimaal één keer per week wordt ingedeeld om te helpen in het passagiers- of bagageproces. Het kantoorpersoneel van de partners sluit zich nu bij de Flamingo’s aan. Alle Flamingo’s worden vooraf uitgebreid getraind en reizigers kunnen ze herkennen aan de knalroze hesjes. Flamingo’s zonder Schipholpas kunnen alleen aan de slag in de openbare gebieden.

Hartverwarmend
“Het is hartverwarmend om te zien dat kantoorpersoneel van onze partners belangeloos in grote getale wil helpen in de terminal. Die hulp pakken we graag met beide handen aan. Dit helpt niet alleen de reiziger, maar verlicht ook het werk van onze medewerkers. Onze dankbaarheid is erg groot”, aldus Patricia Vitalis, directeur Airport Operations bij Amsterdam Airport Schiphol

Welcome Team
Naast de Flamingo’s, is ook het zogenoemde “Welcome Team” onlangs weer van start gegaan. Dit team bestaat al sinds 2016 en is een groep van meer dan 30 vrijwilligers tussen de 33 en 84 jaar oud. Veel zijn gepensioneerde, oud luchthavenmedewerkers die nog geen afscheid van Schiphol kunnen nemen. Dit team zet zich met veel plezier in om reizigers welkom te heten, de weg te wijzen of een luisterend oor te bieden.

Author


Deel dit artikel

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Airport Weeze wint aan populariteit bij Nederlandse reizigers

Volgende bericht

Toestroom Nederlandse passagiers doet Brussels Airport veel goeds

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.