Vandaag op de cover van de nieuwe TravelPro, een interview met Michaela Klare (directeur van het Duits Verkeersbureau). Ze groeide op in een verdeeld Duitsland en ging haar droom achterna in New York. Inmiddels is ze al jaren hét gezicht van het Duits Verkeersbureau in Nederland en helemaal ingeburgerd in het Amsterdamse stadsleven.

Duitsland is het meest belangrijke vakantieland voor Nederlanders. En de interesse in Duitsland is de afgelopen jaren flink gegroeid. Het voordeel is dat zowel consumenten als reisagenten en reisjournalisten Duitsland goed kennen, laat Klare weten. “Het is hier geen hard sell product, maar het is extra belangrijk om de consument vakkundig te kunnen bedienen. De interesse is er al, maar we moeten ze nu iets nieuws kunnen bieden.”

Klare: “Ik weet zeker dat we van de trend naar korte vakanties gaan profiteren. Overtoerisme speelt bij ons nog geen rol en de Duitse regio’s staan open voor de Nederlandse gast, dus toeristen zijn nog steeds welkom. Ook de kerstmarkten blijven onverminderd populair, ondanks wat er is gebeurd in 2016 (aanslag kerstmarkt Berlijn, red.). We hebben niks gemerkt in de bezoekersaantallen, dus daar zijn we heel blij mee. Wel wordt de competitie op het gebied van kerstmarkten met andere landen groter, maar bij ons krijg je de oorsprong van het kerstland.”

Daarnaast ziet Klare grote kansen op het gebied van duurzaamheid. Waarom ze dat ziet, lees je vandaag in TravelPro 34.