Amsterdam RAI en KLM hebben een meerjaren contract ondertekend. Hiermee bundelen zij hun krachten en maken het internationale beurzen, congressen, evenementen en hun bezoekers voordelig en aantrekkelijk om naar Amsterdam te komen.

Amsterdam RAI en KLM werken vanaf nu intensief samen om grote internationale evenementen naar Amsterdam te halen en te behouden. Jaarlijks gaat het om zo’n 25 bidprocedures van grote, internationale beurzen en congressen. KLM biedt de organisatoren vluchten aan, zodat zij naar Amsterdam kunnen komen om de voordelen van Amsterdam RAI en het vliegen met KLM zelf kunnen ervaren. Daarnaast heeft KLM met de “Air France & KLM Global Meetings” online booking tool een uniek instrument waarvan alle organisatoren en hun bezoekers en exposanten gebruik kunnen maken. “Amsterdam RAI neemt KLM vanaf nu standaard mee in haar bidprocedures bij beurzen, congressen en andere evenementen in samenwerking met de Taskforce City Wide Congresses” aldus Hans Bakker, Directievoorzitter Amsterdam RAI. Taskforce City Wide Congresses is een samenwerkingsverband tussen Amsterdam RAI, ATCB, Amsterdam Airport Schiphol, GVB, TCA, hotels en Economische Zaken van de gemeente Amsterdam. Het doel van de Taskforce is het efficiënt opzetten van meerdere bids voor grote congressen.

Air France & KLM Global Meetings
Air France & KLM Global Meetings biedt organisatoren van (internationale) beurzen, congressen en evenementen een, voor de luchtvaartindustrie, uniek online programma. Organisatoren maken met deze gratis, online booking tool hun evenement aantrekkelijker voor bezoekers en exposanten. Deelnemers profiteren van 5% tot 10% korting op de meeste gepubliceerde tarieven van KLM en AIR FRANCE. Daarnaast krijgen de organisatoren zelf vrij te gebruiken tickets. Harm Kreulen, Directeur KLM Nederland: “De aantrekkelijke en flexibele organisatie van Amsterdam RAI in combinatie met het gemak en de voordelen van KLM’s “Air France & KLM Global Meetings” boekingstool en het groot aantal vliegbestemmingen van KLM, maakt het extra aantrekkelijk om voor Amsterdam te kiezen.”

Samen sterk
Daarnaast zet KLM haar eigen internationale media in (aan boord en in haar meer dan 70 lokale markten) om potentiële bezoekers te informeren over de beurzen, congressen en evenementen. Ook binnen Amsterdam RAI zal worden geïnvesteerd in het optimaliseren van de gastbeleving, zoals een servicebalie tijdens internationale evenementen voor inchecken en omboeken van reizen. De positie van Amsterdam als mainport en internationale beurs- en congresbestemming wordt door de samenwerking verder versterkt. Nederland heeft met KLM en haar grote netwerk, de hub Schiphol en Amsterdam RAI, de (internationale) beurs- en congresganger veel te bieden. Amsterdam RAI is jaarlijks verantwoordelijk voor een substantieel deel van het zakelijk toerisme in Amsterdam. KLM groep vliegt vanaf 185 luchthavens in de wereld rechtstreeks naar Amsterdam en biedt daarmee een directe verbinding met de meeste economische regio’s van de wereld. Als lid van de SkyTeam luchtvaartalliantie is KLM onderdeel van een netwerk dat 921 bestemmingen in 168 landen met elkaar verbindt.