KLM exclusive partner bevordering toerisme Amsterdam en  NYCNew York City en Amsterdam hebben gesprekken gevoerd met exclusive airline partner KLM om de samenwerking tussen beide steden verder te versterken door middel van speciale aanbiedingen. Campagnes zullen in eerste instantie vooral plaatsvinden in het najaar van 2013 om zo het aantal toeristische bewegingen tussen beide steden in de aankomende winter te bevorderen.

Gisteren werd een partnership tussen Amsterdam en New York City getekend op het gebied van citymarketing en toerisme. De handtekeningen werden gezet door George Fertitta (algemeen directeur van NYC & Company), Frans van der Avert (algemeen directeur van Amsterdam Marketing) en loco-burgemeester Carolien Gehrels. De steden zijn van plan om elkaar wederzijds te promoten om zo de toeristische stroom tussen beide steden te bevorderen. De samenwerking richt zich voornamelijk op social media, persbeleid, outdoor campagnes en consumentencampagnes.

New York City is de nummer één bestemming in de VS voor Nederlandse reizigers; zo’n 54% van alle Nederlanders die naar de VS afreizen doet New York aan. Jaarlijks verwelkomen de vijf stadsdelen van New York City ruim 200.000 bezoekers uit Nederland. Hiermee blijft Nederland één van de sterkste West-Europese markten voor New York City. De overeenkomst tussen New York City en Amsterdam heeft tot doel een verdere stijging van bezoekersaantallen in beide steden te realiseren, door middel van het vergroten van zichtbaarheid van deze twee bestemmingen en door licht te werpen op elkaars bijzondere locaties en activiteiten die men kan bezoeken en ondernemen in deze steden.