“Op dit moment zijn er geen concrete plannen om volledig over te stappen op vegetarische maaltijden”, dat laat KLM in een statement weten naar aanleiding van een interview met Boet Kreiken (directeur customer experience) dat De Telegraaf gisteravond op haar website publiceerde.

‘Luchtvaartmaatschappij KLM schrapt het runderstoofpotje en de kipcurry aan boord voor de toeristenklasse om tegemoet te komen aan de trend van minder vlees eten’, zo schrijft de krant. Maar volgens KLM is dat blijkbaar niet het geval.

De luchtvaartmaatschappij schrijft in haar statement dat verduurzaming ook met betrekking tot haar catering een belangrijk thema is. “We kijken hierbij naar wereldwijde maatschappelijke trends en stemmen onze menu ontwikkeling hierop af. Bij het bepalen van het aanbod is keuzevrijheid van onze klanten belangrijk en moeten de maaltijden smakelijk en kwalitatief hoogstaand zijn. KLM vernieuwt regelmatig het aanbod en stemt dit af op de behoefte en wensen van haar klanten. ”

Ondertussen staan er al meerdere ingezonden brieven op de website van De Telegraaf van lezers die zeer kritisch zijn op het volgens de krant geschetste beleid. ‘Verduurzaming KLM verkapte bezuiniging‘, ‘Verduurzaming in toeristenklasse‘ en ‘Verduurzaming KLM-menu huichelarij‘.