KLM laat een mooi jaarresultaat zien over 2016. De bedrijfsresultaten gaan omhoog, de kosten omlaag, er is meer investeringsruimte en de klantenwaardering stijgt. Dat laat Pieter Elbers (President-directeur KLM) vandaag weten.

“Kortom, we ondernemen weer bij KLM. Bovendien, KLM’ers profiteren mee van deze resultaatverbetering met een aanzienlijke winstdeling. Maar KLM moet nu wel doorpakken. Als gevolg van de lagere brandstofprijzen en overcapaciteit dalen de ticketprijzen. Daarnaast blijft de concurrentie onverminderd sterk.”

De positie van KLM loopt ten opzichte van andere luchtvaartmaatschappijen nog achter, zowel op kostenniveau als op marge. Om te kunnen blijven groeien moet KLM ook in 2017 volgens plan de productiviteit verder verhogen en de kosten verder verlagen. Elbers zegt: “Zo kunnen we blijven investeren in lijn met onze doelstellingen en ambitie om de meest klantgerichte innovatieve en efficiënte Europese netwerk luchtvaartmaatschappij te worden.”