KLM heeft vandaag het eerste deel van de nieuwe KLM non-Schengen Crown Lounge op Schiphol geopend voor haar klanten. De lounge kent een geheel nieuwe inrichting en uitstraling. De ultieme klantbeleving is hierbij het uitgangspunt. De lounge is voorzien van de nieuwste technologieën, innovaties en een hoogwaardig service- en cateringniveau.

In een tijdelijke set-up kan de klant daar nu al van genieten. De verbouwing van het tweede deel van de lounge gaat door tot aan de feestelijke opening in de zomer van 2019, het jaar dat KLM haar 100e verjaardag viert.

De internationale KLM Crown Lounge ligt tussen de E- en F-pier op Schiphol. Het is een lounge voor KLM’s belangrijke klanten die intercontinentaal vliegen. Dankzij de nieuwe indrukwekkende ingang aan de Holland Boulevard is de lounge gemakkelijk te vinden. Klanten kunnen de lounge betreden via de roltrap of lift, worden persoonlijk welkom geheten door personal lounge assistenten en kunnen snel toegang krijgen door hun boarding pass bij de self-service automaten te scannen. De loungefaciliteiten bevinden zich op de tweede en op de, compleet nieuw opgeleverde, derde verdieping.

“KLM wil de aantrekkelijkste lounge ter wereld neerzetten; een bestemming op zichzelf. Het nieuwe loungeconcept sluit naadloos aan op KLM’s strategie waarin ultieme gastvrijheid, innovatie en een perfecte klantenservice centraal staan. De gerenoveerde lounge biedt KLM een unieke kans om haar langdurige relatie met bestaande klanten een impuls te geven en nieuwe klanten te verwelkomen. We starten nu met de verbouwing van het tweede gedeelte van de lounge. Na de feestelijke opening in de zomer van 2019 is de KLM non-Schengen Crown Lounge helemaal klaar om klanten een bijzondere en gedenkwaardige beleving te bezorgen”, aldus Boet Kreiken, EVP Customer Experience.

Het nieuwe decor van de KLM non-Schengen Crown Lounge is erop gericht klanten een volledig nieuwe ervaring te bezorgen. KLM heeft hiervoor verschillende zones ingericht om aan de uiteenlopende wensen en behoeften van klanten te voldoen: om te werken, om te relaxen, om te eten en te drinken en voor entertainment en fine-dining. De capaciteit wordt verhoogd om de verwachte groei van (intercontinentale) loungebezoekers in de toekomst te ondervangen.