KLM heeft het bestaande contract met de Dam tot Damloop met vijf jaar verlengd tot en met de editie van 2023. President-directeur Pieter Elbers van KLM en Cees Pronk, directeur Evenementen & Sponsoring van organisator Le Champion, zetten op het KLM-hoofdkantoor hun handtekeningen onder de verbintenis.

KLM is sinds vijftien jaar sponsor van Nederlands grootste hardloopevenement.  Elbers: “KLM draagt de Dam tot Damloop al vele jaren een warm hart toe. Ik doe zelf dit jaar alweer voor de zevende keer mee en ieder jaar is het weer een geweldig feest om mee te maken, samen met plusminus 1.170 collega’s uit alle geledingen van het bedrijf. Ik kijk ernaar uit om op 22 september met deze grote groep te lopen en na afloop gezellig een biertje te drinken.”

Cees Pronk is zeer enthousiast over het voortzetten van de langdurige relatie: “Wij zijn bijzonder trots dat Le Champion het partnership met KLM kan continueren. Samen met KLM zetten we ons in voor een gezonde en actieve samenleving. Het is dan ook geweldig dat KLM de Dam tot Damloop kiest om haar werknemers te stimuleren zo veel mogelijk te bewegen.”

Op zondag 22 september 2019 kunnen 50.000 hardlopers meedoen aan de 35e editie van de Dam tot Damloop, één van de grootste businesslopen ter wereld. De ongeëvenaarde sfeer, de IJtunnel en het feit dat de start en finish in twee verschillende steden liggen, maken dit evenement zo bijzonder.

De dag ervoor, op zaterdag 21 september, wordt de al even sfeervolle Dam tot Dam Wandeltocht gehouden. De wandelaars hebben de keuze uit vier afstanden: 10 km, 20 km, 27 km en 42 km. KLM doet hier dit jaar voor het eerst aan mee met minstens vierhonderd medewerkers.