Apple Pay is vanaf vandaag beschikbaar voor Nederlandse gebruikers van de iOS-app van KLM. Met Apple Pay kunnen klanten snel, gemakkelijk en veilig betalen voor vliegtickets en aanvullende diensten, zoals ruimbagage of stoelen met extra beenruimte.

Klantcomfort staat voorop in de KLM-app: voor, tijdens en na de reis. Het toevoegen van de Apple Pay-optie aan de KLM-app zal het gemak voor de klant verder vergroten. Klanten hoeven alleen maar hun betaalkaart te koppelen aan Apple Pay (eenmalig), waarna ze met een vingerafdruk (Touch ID) of gezichtsscan (Face ID) betalingen in de KLM-app kunnen autoriseren. De betaalkaart moet overigens wel zijn uitgegeven door een bank die samenwerkt met Apple Pay. Veiligheid en privacy zijn de speerpunten van Apple Pay. Wanneer klanten een betaalkaart met Apple Pay gebruiken, wordt het kaartnummer niet opgeslagen op het apparaat of op Apple-servers. In plaats daarvan wordt een uniek ‘Device Account’-nummer toegewezen, dat wordt versleuteld en veilig opgeslagen op het gebruikte apparaat. Elke transactie wordt geautoriseerd met behulp van een eenmalige, unieke, dynamische beveiligingscode.

Meer dan 100.000 actieve gebruikers per dag
De KLM-app is al miljoenen keren gedownload en ondersteunt momenteel meer dan 100.000 actieve gebruikers per dag. Apple Pay is toegevoegd aan de bestaande functionaliteiten van de KLM-app, zoals actuele vluchtinformatie, het boeken van vluchten, online inchecken en stoelreserveringen. Voor de integratie van Apple Pay in de KLM-app werkt KLM samen met betaalprovider Adyen.