TravelPro PRIMEUR, Nijmegen, 11:57 uur. KLM is gekozen tot Beste Digitaal Marketingbedrijf 2011 tijdens de Nima Awards, daarmee bleef het medefinalisten Vodafone en Eliza was here voor. De luchtvaartmaatschappij verloor de strijd om de prijs ‘Beste Marketingbedrijf’ van Wehkamp.nl, waarvoor ook Jumbo Supermarkten was genomineerd.

Jurylid Martijn Arts over de verkiezing van KLM tot Beste Digitaal Marketingbedrijf: ‘‘KLM heeft zich het afgelopen jaar gemanifesteerd op het gebied van digitale marketing en specifiek op social media vlak. De jury prijst de enorme ommekeer die KLM heeft weten te bewerkstelligen door de inzet van online communicatie. Snel en servicegericht handelen staat hierin centraal. Waar voorheen de organisatie klassiek aanvoelde is dat het afgelopen jaar veranderd door zichtbare acties. Maar meer dan die acties lijkt de organisatie in haar proces aangaande Customer Focus veranderd te zijn, met name door de inzet van social media. Dat hebben veel reizigers gemerkt door de zeer snelle adequate hulp die werd geboden via Twitter en andere social media kanalen’’.