Rank a BrandKoning Aap is met een B-label uitgeroepen tot meest duurzame reisorganisatie. Hiermee heeft de reisorganisatie de Rank a Brand Award 2013 binnen gesleept. Concurrenten in deze strijd waren SNP, Sawadee, Shoestring en de merken van TUI, welke eveneens met hun B-labels kans maakten op de titel.

Meer dan de helft van de onderzochte reisorganisaties voldoet niet aan de minimum criteria en krijgt met een E-label een negatief koopadvies. De negatieve impact van reizen op het klimaat wordt grotendeels veroorzaakt door vliegreizen. Op dit moment zijn er een negental organisaties die standaard een CO2-compensatie meenemen als optie in het boekingsproces en worden de vluchten van hun personeel gecompenseerd. Koning Aap neemt als enige reisorganisatie in Nederland bij alle reisproducten de CO2-compensatie standaard mee in de prijs.

Het duurzaamheidsonderzoek onder reisorganisaties is onderdeel van de merkenvergelijkingen van Rank a Brand, dat de consument de mogelijkheid geeft om te kiezen voor bedrijven die oog hebben voor milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden. Op  www.rankabrand.nl zijn de duurzaamheidscores van ruim 800 merken te raadplegen, in de sectoren kleding, elektronica, travel, telecom, websites, media, supermarkten en eten & drinken.