Het Zwitserse Kuoni AG maakte gisteravond bekend zich in deze woelige tijden te gaan focussen op haar vier grote markten Zwitserland, Frankrijk, de UK en Scandinavië.  Dit betekent dat de vijf overige kleinere markten waaronder Nederland, België, Spanje, Rusland en Italië in de etalage worden gezet.

Hans de Wilde, Managing Director van Kuoni Nederland is momenteel druk bezig met gesprekken met het moederbedrijf om de eigendomsstructuur aan te passen nu er gekozen is voor een nieuwe koers. De route die het meest waarschijnlijk gevolgd zal worden is dat Kuoni Benelux door de Wilde wordt overgenomen. De definitieve handtekening is nog niet gezet, maar de gesprekken daarover vorderen snel en zijn constructief.

“In de praktijk zal er weinig veranderen. De route die we een jaar of twee geleden hebben uitgezet hebben we consequent aangehouden en het werkt, zo vertellen de resultaten ons”, vertelt de Velde. “Dat plan gaan we dus ook niet wijzigen. Wel kunnen we dat vanwege de veranderingen onze plannen nog wat verder aanscherpen, het maakt ons flexibelere en we kunnen ons dus nog specifieker richten op de Nederlandse markt. Ik de kern zie ik dus volop kansen”