Travelport kondigt vandaag de lancering aan van de vernieuwde versie van Travelport Smartpoint, een leidend reserveringssysteem voor reisagenten. De nieuwe versie van Travelport Smartpoint omvat verschillende functionaliteiten die agenten nog efficiënter laten werken en is gebaseerd op feedback van Travelports innovatieteam als ook van klanten. Vernieuwingen zijn onder meer interactieve grafische kaartcapaciteiten en een reeks nieuwe intuïtieve functies ter ondersteuning van reisagenten.

“Omdat we nauw hebben samengewerkt met onze klanten, hebben we het vertrouwen dat de nieuwe toevoegingen Travelport Smartpoint desktop nog gebruiksvriendelijker en efficiënter maken voor reisagenten. We hebben bruikbare feedback gekregen van klanten waarmee wij hebben gewerkt gedurende onze uitgebreide gebruikerstestfase en hebben deze gebruikt om verschillende elementen van het product te finetunen. Travelport Smartpoint is de evolutionaire oplossing die het werkproces van reisagenten ondersteunt en verbetert. Deze laatste versie is een significante stap voorwaarts. Het is onderdeel van onze verkoopstrategie voor reisagenten die draait om het bieden van de meest innovatieve reserveringstechnologie en content, die samen onze merchandising-content tot leven brengt”, aldus Diederik van Dam, Travelport Country Manager Nederland.

Sinds de lancering in 2011 is Travelport Smartpoint wereldwijd in gebruik genomen door meer dan 110.000 reisagenten. Het succes van het reserveringssysteem ligt onder meer in de mogelijkheid om gebruikers een grafische en cryptische interactie te bieden en een reeks tijdbesparende voordelen. Naast de nieuwe uitstraling en functies, die het vinden van relevante reismogelijkheden makkelijker maken, behoren de vernieuwde hotel-shopping-functionaliteit, intelligente tariefregelingen en geavanceerde stoelindelingen die alle voorwaarden van een stoel tonen. Daarnaast hoort ook de integratie van virtual account number (VAN) – een betaalfunctionaliteit van eNett – tot de belangrijkste vernieuwingen.