Nieuws

Langste commerciële vlucht uitgevoerd door Singapore Airlines

Singapore Airlines (SIA) heeft ’s werelds langste commerciële vlucht, tussen Singapore en New York, gelanceerd. Op 11 oktober 2018, om 23.37u (lokale tijd), vertrok de eerste nieuwe non-stop vlucht van Singapore naar New York vanaf Changi International Airport en arriveerde een dag later, om 05.29u (lokale tijd), op Newark Liberty International Airport. De vliegtijd was 17 uur en 52 minuten.

De geheel nieuwe Airbus A350-900ULR (Ultra Long Range) zal de route aanvankelijk driemaal per week uitvoeren, met vertrek vanuit Singapore op maandag, donderdag en zaterdag. Met de aflevering van een aanvullend A350-900ULR vliegtuig zal vanaf 18 oktober de route dagelijks worden gevlogen.Voor het vertrek van de de inauguratievlucht werden passagiers bij de gate in Singapore verwelkomd met optredens en een ruim aanbod aan eten en drinken. Tevens ontvingen passagiers een exclusieve goodie bag met een herdenkingscertificaat en een set SIA-gemerkte Bodum glazen.

Naast de maaltijdkeuzes van SIA, samengesteld door haar eigen International Culinary Panel van chef- koks, ervaarden passagiers aan boord van ’s werelds langste vlucht ook een comfortabele en ontspannende reis dankzij de speciale Wellness Cuisines die door de chef-koks en voedingsdeskundigen van Canyon Ranch – een vooraanstaand bedrijf op het gebied van gezond leven en welzijn – zijn samengesteld.

Ontworpen met het welzijn van de passagiers in het achterhoofd, werden ook slaapstrategieën en specifieke interieurverlichting geïntroduceerd om de sfeer in de cabine voor rust en ontspanning verder te bevorderen. Het toestel is ontworpen met hogere plafonds, grotere ramen en een extra wide body om jetlag te verminderen en om ervoor te zorgen dat passagiers zich bij aankomst ontspannen en goed uitgerust voelen.

Passagiers hebben nog meer controle over hun in-flight entertainment systeem dankzij myKrisWorld, het eerste gepersonaliseerde in-flight entertainment systeem ter wereld, dat inhoudsaanbevelingen doet op basis van de voorkeuren en kijkgeschiedenis van de passagier. KrisFlyer-leden kunnen hun voorkeuren opslaan, hervatten, afspeellijsten maken en hun voorkeuren op myKrisWorld aanpassen voor volgende vluchten. Bovendien hebben KrisFlyer-leden toegang tot 200 extra uren aan entertainment aan boord. Dit komt bovenop de al meer dan 1.000 uur aan bestaand entertainment aanbod tijdens de vlucht.

Passagiers kunnen aan boord van het nieuwe A350-900ULR toestel van Singapore Airlines ook de razendsnelle WiFi service ervaren. Uitgerust met de nieuwste satellietmodem van Panasonic Avionics is deze service in staat om passagiers sneller internet te bieden. Momenteel beschikken alleen de A350- 900ULR toestellen in de vloot van Singapore Airlines over deze dienst, maar deze zal geleidelijk aan worden geïntroduceerd op andere vliegtuigen die ook zijn uitgerust met het internet en de mobiele in-flight connectiviteit van Panasonic Avionics.

“Singapore Airlines is trots om ‘s werelds langste commerciële vluchten met de nieuwe A350-900ULR te introduceren, maar we zijn nog meer verheugd om het feit dat wij onze passagiers een verbeterde verbinding tussen Singapore en de Verenigde Staten kunnen bieden. Dit toont onze toewijding om de behoeften van onze klanten centraal te stellen in alles wat we doen,” aldus de heer Goh Choon Phong, CEO van Singapore Airlines.

SIA is ‘s werelds eerste klant voor de nieuwe A350-900ULR, met zeven orders bij Airbus. Het vliegtuig wordt uitgerust in een twee-klassen indeling, met 67 Business Class stoelen en 94 Premium Economy Class stoelen. Het vliegtuig zal ook worden gebruikt voor nieuwe non-stop vluchten tussen Singapore en Los Angeles, die op 2 november 2018 worden gelanceerd. Daarnaast zal het toestel worden ingezet om de vluchten op de bestaande Singapore-San Francisco route uit te breiden. Tegen het einde van het jaar heeft SIA wekelijks 27 non-stop vluchten tussen Singapore en de Verenigde Staten.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Nieuw kantoor Oad geopend in Enter

Volgende bericht

BCD Group volledig eigenaar Travix

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.