Een burgerluchthaven in Twente maakt amper kans laat Steven van der Heijden van TUI Nederland weten. ‘Er wonen in de regio te weinig mensen terwijl er ‘’een formidabel’’ vliegveld vlak over de grens ligt. De 1,5 miljoen verwachtte passagiers zijn met te weinig passagiers om concurrerend te zijn’.
Er zijn uiteenlopende reacties binnengekomen vanuit de branche op het standpunt van Van der Heijden. OAD zou het bijvoorbeeld wel zeer op prijs stellen als er weer gevlogen kan worden vanaf Twente. Ook zou het voor een groot deel van de Nederlandse bevolking fijn zijn om een vliegveld dichter bij huis te hebben stellen enkele consumenten. Tevens wordt er gemeld dat Van der Heijden te snel oordeelt en dat door de doorstart van de luchthaven de noodzakelijke economische groei van Twente wordt ondermijnt. Er zijn ook consumenten en professionals die het eens zijn met de uitspraken van Van der Heijden. Nol Graas: ‘Helemaal met TUI Nederland eens’.
Klik op de volgende link voor meer informatie: https://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=108112
Melanie van Grunsven
5 reacties
Hoezo niet rendabel, nee alles naar duistland brengen, werkgegelenheid etc… We kunnen niet alleen de Ned. toeristen, maar ook de Duitse toeristen hierheen trekken, waarom wel andersom!!
Oad – nederlands bedrijf
Tui – duits bedrijf
Toeval?
Ja zeker het is geen goed idee, gewoon lekker naar Dusseldorf rijden zonder om iets dat uiteindelijk niet rendabel is te ontwikkelen waar belastingeld in gepompt moet worden om het overeind te houden.
Deze luchthaven was toch altijd rendabel, ik begrijp de opmerking niet dat er niet genoeg mensen in de regio wonen. Mocht Twente weer opengaan, vallen de Duitse luchthaven buiten de boot.
(is dat dan het probleem?) Wat in Nederland kan blijven buiten Schiphol laten we dat svp ook hier houden.
Misschien is Twente met lancering van een spitsheffing, zoals Schiphol opppert, wel rendabel te maken???