Lufthansa Group als groep richting reisagentDe Lufthansa Group (Austrian, Brussels Airlines, Lufthansa en Swiss) heeft zich voor het eerst in de geschiedenis als groep gepresenteerd aan de Nederlandse reisbranche tijdens ‘The Lufthansa Discovery Tour’ in het Mercure Hotel Amsterdam Schiphol. Luis Monreal, General Manager  Netherlands voor de Lufthansa Group: “Voor de passagiers wordt er al op diverse manieren door de verschillende airlines samengewerkt. Vluchtnummers worden samengevoegd, schema’s op elkaar afgestemd, airport lounges worden gedeeld en tarieven zijn met elkaar te combineren. Dan is het vreemd dat je naar de reisagenten toe je als afzonderlijke maatschappijen blijft opstellen”.

Tijdens de bijeenkomst waren ook diverse partners van de Groep aanwezig zoals de vertegenwoordigers Wien Turismus en het Zwitsers en Duitse verkeersbureau. Bij de verschillende stands konden de reisagenten de laatste recente ontwikkelingen van de verschillende aanwezige partners vernemen. Highlights die later tijdens een korte quiz goed waren voor een aantal leuke prijzen waaronder reizen naar Wenen en Zürich. Zo gaf Lufthansa aan hoge verwachtingen hebben van de nieuwe Boeing 747-800 waarvan de maatschappij er nu vier op haar longhaul routes inzet en haar nieuwe business class. Brussels Airlines kondigde onlangs een nieuwe route aan van Brussel naar JFK Airport in New York. Austrian blijft onveranderd sterk op Centraal- en Oost Europa en het premium product van Swiss blijft veel business class passagiers trekken.

Tijdens de presentatie werd ook nog even stilgestaan bij een andere belangrijke ontwikkeling. Vanaf 1 oktober aanstaande zal Lufthansa twaalf keer per week tussen Rotterdam – The Hague Airport en München gaan vliegen. De vluchten worden door Lufthans Cityline uitgevoerd met een Canadair Regional Jet 900 met 76 stoelen aan boord.

Luis Monreal is niet bang voor concurrentie van British Airways die ook vanaf  Rotterdam zal gaan vliegen. “Naast de vluchten van Lufthansa zullen de vluchten van BA een sterke rol spelen bij de ontwikkeling van Rotterdam The Haque Airport en dit zal beide partijen ten goede komen. Immers de regio Rotterdam – Den Haag krijgt rechtstreeks verbinden met de hubs München en Londen en dit zal een geweldige stimulans zijn”. Het is voor het eerst dat Lufthansa in Nederland naast Schiphol vanaf een tweede luchthaven zal gaan vliegen. De verwachtingen zijn hooggespannen.