Maurits Kruytzer, nu nog Managing Director bij MSC Cruises Nederland, gaat op 1 november bij cruisewinkel.nl aan de slag. Hij wordt daar verantwoordelijk voor het nieuwe label ‘Cruise Exclusief’: het nieuwe merk voor cruisen op topniveau. Kruytzer: ‘Ik heb een geweldige tijd gehad bij MSC Cruises, maar ik vind het leuk om nu weer iets heel nieuws op te zetten. Mijn eerste taak is om het exclusieve gedeelte van cruises een push te geven. De cruisemarkt is de laatste jaren booming. Iedereen stort zich op deze markt, maar daarbij wordt het echte luxe segment een beetje vergeten. Dat gat gaan wij nu opvullen met dit nieuwe merk’. Bij ‘Cruise Exclusief’ gaat het volgens hem vooral om kleine en luxe schepen, dus het echte topsegment, bestemd voor cruisers die alleen het beste van het beste willen. Er wordt uitsluitend samengewerkt met rederijen die een 5- of 6 sterrenniveau garanderen zoals The Yachts of Seabourn, Regent Seven Seas Cruises, Seadream Yachting of Silversea.

Marktleider
cruisewinkel.nl is in 2005 opgericht en behoort nu al tot één van de grootste cruiseverkopende kantoren van Nederland. Naast het Amsterdamse kantoor heeft cruisewinkel.nl tevens een filiaal in Antwerpen, specifiek gericht op de Vlaamse markt. Directeur Patrick Cépèro wil met het ontwikkelen van de nieuwe productlijn en het binnenhalen van Kruytzer marktleider worden in de verkoop van luxe tot ultra-luxe cruises in Nederland. ‘De rederijen die deze luxe producten aanbieden, zijn zeer enthousiast over ons nieuwe initiatief. De laatste tijd wordt dit segment van de cruisemarkt door de verkopende partijen toch ondergeschikt gemaakt, mede door enorme groei van de verkoop van de “mass market cruise lines”. Met het creëren van Cruise Exclusief zullen wij ook op dit segment van de cruisemarkt de leidende partij in Nederland gaan worden’, stelt Cépèro.