Nieuws

Miles en nieuw e-commerce platform Transavia

Deel dit artikel

Vanaf april krijgen ook reizigers die vliegen met Transavia daarvoor ook Miles, dat heeft Bram Gräber vanochtend laten weten tijdens een media-bijeenkomst op het hoofdkantoor van KLM in Amstelveen. Op dit moment is het al mogelijk om de met Air France en KLM gespaarde Flying Blue Miles te besteden op Transavia-vluchten, maar was het nog niet mogelijk om miles te verdienen op Transavia-vluchten. De woordvoerder van Transavia kon verder nog geen toelichting geven.

Naast de mogelijkheid om ook miles via Transavia te gaan sparen zal de airline in haar thuismarkten ook een nieuw e-commerce platform lanceren dat is toegespitst op mobiel gebruik. “Een zeer belangrijke nieuwe feature die onze concurrentiepositie versterkt”, aldus Gräber, die de aanwezigen tevens liet weten dat Transavia een groeiende lowcost-speler is in Nederland en Frankrijk. De maatschappij heeft op dit moment zes bases in Nederland en Frankrijk, 200 routes, 110 bestemmingen en 10 miljoen passagiers.

In 2015 zal Transavia haar capaciteit fors uitbreiden. Vanaf Schiphol zal de frequentie van Transavia-vluchten naar Faro, Malaga, Pisa en Tel Aviv worden verhoogd. Vanaf Rotterdam zal hetzelfde gebeuren op de vluchten naar Madrid, Barcelona en Boedapest. Ook op Eindhoven wordt de frequentie van het aantal vluchten naar Kopenhagen, Valencia, Lissabon en Nice verhoogd. Binnenkort wordt het nieuwe Transavia gepresenteerd, waarbij volgens Gräber de focus niet alleen op de leisure ligt, maar over het algemeen meer op de lowcost sector.

 


Deel dit artikel
Vorige bericht

Van der Eijk (KLM) richt zich tot Customer Experience

Volgende bericht

Geen joint venture voor Etihad en KLM

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.