BlogsNieuwsTom van Apeldoorn

Mission impossible Lesbos

Het gaat niet door. Helaas hebben wij Mission Lesbos moeten cancelen. Jammer maar waar, er waren gewoonweg niet genoeg aanmeldingen. Persoonlijk baal ik als een stekker. Eerst zijn er vele positieve reacties, maar dan wordt het al gauw een gedoe.

Het begon met een bekende Nederlander die meldde dat hij niet betrokken kon zijn bij ons initiatief, omdat zijn agent al andere afspraken had gemaakt met een airline. Hoezo agent? Hoezo airline? Het gaat hier toch om liefdadigheid??? Ik was even de draad kwijt, maar wellicht ben ik te naïef op het gebied van liefdadigheid.

Daarna kwamen de reacties van de NGO’s. De één vond het een goed idee, maar twijfelde aan onze goede bedoelingen. Een ander beschuldigde ons van ‘aapjes kijken’, dat kon toch niet de bedoeling zijn?

Veel geïnteresseerden wilden de ‘handen uit de mouwen’ steken en daadwerkelijk iets doen. Hoe ziet men dat met 180 man ineens 48 uur helpen? Dat kan alleen tot een grote chaos leiden.

Ook de grote donatie van de airline die de reis zou vliegen, maakte het er niet makkelijker op. Wat goed bedoeld geschonken zou gaan worden, schiep een drempel voor andere partijen. Zij zagen daarin een reden om niet mee te doen en de reis niet te ondersteunen.

De doelstelling was om ‘positive awareness’ te creëren, in gesprek te gaan met de lokale autoriteiten, te zien wat er werkelijk aan de hand is en ook een mooi bedrag aan hulp te genereren. Kortom, ik ben een ervaring rijker en een illusie armer.

Uiteraard waren er ook personen die zich direct hadden ingeschreven, tegen hen wil ik dank je wel zeggen.

Kalimera

Tom van Apeldoorn
tom@traveltom.nl

TravelTomLOGO-Goed

Reageer met Facebook:

Reacties:

1 Comment

  1. ewvandersloot
    18 februari 2016 at 12:30

    Of alsnog naar Lesbos gaan, maar dan met een heel klein groepje. Vooraf eventueel geld inzamelen en daar overhandigen. Van deze reis uitgebreid verslag uitbrengen in Travelpro.

    Wellicht dat een touroperator vervoer en verblijf kosteloos wil aanbieden. Allemaal wat overzichtelijker en simpeler.

Vorige bericht

Jarig ANVR: groei aantal leden en nieuwe website

Volgende bericht

Turkish Airlines zet Corporate Club-leden in zonnetje

Auteur

Tom van Apeldoorn

Tom van Apeldoorn

Tom is een zelfstandig ondernemer in hart en nieren en heeft inmiddels zijn sporen verdiend in uitgeversland, zijn hobby is zijn werk en dat straalt hij ook uit.