Mondial Assistance introduceert nieuwe heldere voorwaarden. De reisverzekeraar en hulpverlener ontdoet de tekst van ingewikkelde juridische formuleringen en schrijft in een meer begrijpelijke taal. Daarnaast zijn de voorwaarden toegankelijker en klantgerichter door onder meer de toevoeging van een wegwijzer. Door begrijpelijk te communiceren weten klanten beter wat ze van hun verzekering kunnen verwachten. De doelstellingen van Mondial Assistance zijn dat de voorwaarden voor minstens 80 procent van de Nederlandse bevolking begrijpelijk zijn, maar ook dat ze uitnodigen tot lezen en innovatief en transparant zijn. 

De nieuwe voorwaarden zijn als eerste ingevoerd bij de vernieuwde Globetrotter Verzekering. Medio maart volgt de Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering. In de loop van 2012 zullen gefaseerd de voorwaarden van alle verzekeringsproducten van Mondial Assistance worden aangepast. Tevens zijn de voorwaarden voorzien van een nieuw design met een groter lettertype en een begeleidende wegwijzer met handige telefoonnummers en tips.