MSC Cruises heeft vandaag nieuwe details bekendgemaakt over het gloednieuwe entertainment-aanbod voor kinderen dat van start gaat aan boord van de MSC Grandiosa, het nieuwe vlaggenschip dat in november dit jaar wordt gelanceerd en op 4 november een overnight heeft in Rotterdam.

Elk jaar verwelkomt MSC Cruises meer dan 350.000 kinderen aan boord van haar schepen, met een uitgebreid entertainmentprogramma dat elke week honderden uren aan activiteiten biedt, tot 700 m2 aan ruimtes speciaal voor kinderen met kamers voor verschillende leeftijdsgroepen, opwindende waterparken, virtuele game arcade en nog veel meer. MSC Cruises introduceert eveneens drie gloednieuwe activiteiten voor MSC Grandiosa: MSC Dance Crew, The Drone Academy en Spy Mission. Ook word er een nieuwe webserie voor tieners geïntroduceerd.

  • MSC Dance Crew – ontwikkeld in samenwerking met Fremantle media, het productiebedrijf achter de wereldwijd succesvolle tv-talentenjachten waaronder Idols, The X Factor en Got Talent-series. Deze gloednieuwe competitie-ervaring ziet teams van 12 tot 17 jaar die de strijd met elkaar aan gaan om de titel ‘Dansploeg van het jaar’. MSC Cruises werkt voor het introduceren van de activiteiten samen met het in Londen gevestigde agentschap The Department, dat gespecialiseerd is in het maken van theatrale en technologische producties.
  • The Drone Academy – dit vindt plaats in de Sportsplex van MSC Grandiosa. De hightech en energierijke drone-estafette-race komt ‘s nachts tot leven dankzij fluor-effecten en gloeiende drones. Tieners worden getraind om een goede dronepiloot te worden, voordat ze in teams door de 390 m2 grote arena rennen en daarbij door 15 obstakels navigeren in de snelst mogelijke tijd.
  • Spy Mission – jong publiek speelt een centrale rol in een nieuwe, meeslepende, spionage-ervaring dat een primeur is voor MSC Cruises. De verhaallijnen wisselen tussen realiteit en fictie; gasten worden door een aantal verschillende scènes geleid, die door het hele schip plaatsvinden om unieke verhaallijnen te ontrafelen, aanwijzingen te volgen en het mysterie op te lossen om MSC Cruises-prijzen te winnen.

Webserie Cabin 12006
In navolging van het succes van ‘Kelly & Kloe Onboard’, MSC Cruises’, de webserie voor kinderen die al 3 seizoenen wordt uitgezonden en al 5 miljoen kijkers heeft getrokken, zal er een gloednieuwe webserie voor tieners worden geïntroduceerd. In de 7 afleveringen durende serie wordt tiener Markus gevolgd wanneer hij voor de eerste keer aan boord gaat van een cruiseschip – echter, verloopt deze vakantie niet helemaal zoals gepland en gaat dit een onverwacht avontuur worden… MSC Bellissima’s Cabin 12006 zit vol met onbeantwoorde vragen en vele verrassingen, het is aan Markus en zijn vriend Lucas om het mysterie op te lossen met de hulp van de virtuele persoonlijke cruiseassistent ZOE. Ondertussen komen twee jonge kerels die dromen van een carrière aan boord van een cruiseschip aan boord voor een unieke stage en raken onbedoeld verstrikt in het verhaal dankzij een onverwacht liefdesverhaal.

MasterChef at Sea Junior
In de loop van 2019 wordt ‘MasterChef at Sea Junior’, dat vorig jaar oktober op MSC Seaview is gelanceerd, geïntroduceerd op de hele MSC Cruises-vloot, wat betekent dat kinderen aan boord van elk schip kunnen deelnemen aan de interactieve kookwedstrijd. Deze activiteit is ontwikkeld om een nieuwe generatie kinderen te inspireren om interesse te hebben in koken en gezond eten aan te moedigen. De activiteit helpt kinderen om te oefenen met nuttige technieken en de creativiteit de vrije loop te laten met recepten bedacht door Rukmini Iyer, een MasterChef-deelnemer uit 2013 en auteur van twee goedverkopende kookboeken.