Na een intensieve voorbereidingsperiode, waarin de Lufthansa Group en Airtrade de techniek uitvoerend getest en verbeterd hebben, ging donderdag 23 augustus de NDC API koppeling met de Lufthansa Group live.

Gebruikers van de Airtrade applicaties hebben hiermee exclusief toegang tot het NDC Partner Programma van de Lufthansa Group. De implementatie in agentenboekingstool FareFinder geeft de gebruiker een verrijkt aanbod van speciale promo tarieven, meer keuzemogelijkheden en diverse gunstige Lufthansa Group voorwaarden. De koppeling met de NDC API van de Lufthansa Group betekent dan ook een uitbreiding van het aanbod met significant lagere tarieven.

“Onze klanten zijn met de NDC API integratie gemiddeld €20 tot €50 per vliegticket voordeliger uit. Daarnaast hebben wij gezorgd voor een zogenaamde ‘end-to-end’ integratie, waardoor er in het proces voor onze klant niets verandert: geboekte vliegtickets zijn in de huisstijl van de klant en schemawijzigingen worden automatisch doorgegeven. Onze reisagentenapplicatie FareFinder heeft er weer een enorme USP bij. Wij zijn er trots op dat wij de wendbaarheid hebben om snel in te spelen op veranderingen in de markt” aldus Jeroen Martron (CEO Airtrade Holland BV).

Ook Roberto Mamone (General Manager Sales, voor de Lufthansa Group Nederland) is enthousiast over de samenwerking: “Zeer verheugd zijn we met het succesvol implementeren van onze innovatieve NDC API in Airtrade applicaties. De NDC vormt de kern van de toekomstige distributiestrategie van de Lufthansa Group en we zijn verheugd dat Airtrade, als een van onze grootste Nederlandse partners, de technologie geïntegreerd heeft. De koppeling geeft de gebruiker exclusief toegang tot voordelige tarieven en gepersonaliseerde producten die anders niet beschikbaar zouden zijn.”