Met het inspiratieplatform Neckermann.nl/jegaat beoogt Neckermann Reizen een juiste brug te slaan tussen de behoefte aan pakkende (vakantie)verhalen voor de consument en de eventuele rol die het vakantieaanbod daarin kan spelen. De reisorganisatie doet dit omdat veel vakantiegangers tegenwoordig inspiratie zoeken via bloggers, vloggers en andere influencers.

De uiteenlopende content op het platform bestaat onder meer uit bijzondere verhalen en fotoreportages van vakantiebestemmingen. “We werken daarbij samen met bekende influencers, die voor ons zowel vakantieoorden verkennen als vakantie gerelateerde zaken onderzoeken”, aldus Hanita van der Meer (woordvoerder Thomas Cook). Het onderscheidende aspect van dit platform ligt volgens de reisorganisatie voornamelijk in het publiceren van opvallende artikelen met een knipoog. “Soms een beetje stout en gedurfd, maar altijd met een humoristische ondertoon.”

”We willen met ons inspiratieplatform iets nieuws bieden, waar we in een bijdehantere ‘tone of voice’ wekelijks reis gerelateerde artikelen zullen publiceren”, aldus Michel Dooijewaard (Digital Branding Specialist en project lead voor neckermann.nl/jegaat). “De onderwerpen zijn heel divers, maar hebben altijd met reizen te maken. We bieden mooie verhalen over vakantiebestemmingen en inspiratievolle lijstjes. Maar we gaan verder dan dat door middel van praktische tips waar je echt wat aan hebt en pittige blogs die een lach op je gezicht toveren.”

“Wij willen als reisbedrijf steeds dat stapje extra doen om onze klanten een nog beter vakantiegevoel te geven. Met de introductie van ons verhalenplatform ‘je gaat’ zetten we een logische vervolgstap”, aldus Michel Roskam (Marketing Manager van Neckermann Reizen). “Wij willen mensen graag laten nadenken over vakantieplannen, in welke vorm dan ook. Net een beetje extra geven, waardoor onze klanten nog meer het gevoel hebben dat zij zichzelf kunnen zijn. Een aspect dat we in alles waar wij voor staan willen doorvoeren.”