Aruba heeft gisteren in Nederland een nieuwe brandingcampagne gelanceerd, geheel in lijn met de uitstraling van het eiland. ‘Eerst wilden ze wereldwijd op 20 september starten, maar in Nederland kwam het beter uit om eerder te starten. Daarmee is Nederland het eerste land na Aruba waar wordt gestart met de nieuwe brandingcampagne. Volgende week woensdag, 8 september, komt Otmar Oduber (Minister van Toerisme Aurba) naar het Hilton in Den Haag om de nieuwe brandingcampagne toe te lichten. In augustus werd het logo eerst bij de Arubaanse bevolking geïntroduceerd. Op 20 september gaat de campagne van start in de Verenigde Staten’, zo laat Roy Hart, Regional Director Benelux, weten aan TravelPro. Tijdens de Aruba Meets Europe 2010 (AME 2010), die plaatsvond van 25 tot en met 29 april jl en waar het nieuwe logo werd gepresenteerd aan relaties, werd al een verhoging bekend gemaakt van het budget voor inkomend toerisme vanuit Europa door Oduber.   

In het nieuwe logo staat de rode kompasster uit de vlag centraal. De kompasster staat symbool voor de trots die Aruba voelt om als meetingpoint te fungeren voor mensen uit heel de wereld. De letters in het logo weerspiegelen het geluksgevoel dat mensen ervaren wanneer zij het eiland betreden. Met de kleuren benadrukt het ‘One Happy Island’ haar natuurrijke omgeving, met helder blauw en turquoise zoals de lucht en de zee. Het groen staat symbool voor de zeer uiteenlopende flora en fauna op het eiland.

‘Met het nieuwe logo leggen we de nadruk op de prachtige elementen van het eiland. De kleuren zijn zorgvuldig gekozen om de belangrijkste facetten van Aruba te onderstrepen. De juiste kleurschakering is erg belangrijk omdat elke kleur een ander gevoel bij mensen oproept. Met dit logo hopen we mensen dusdanig te prikkelen dat ze het ‘One Happy Island’ gevoel krijgen en Aruba als potentiële vakantiebestemming zien’, aldus Humphrey Vrolijk, Area director Europe, Aruba Tourism Authority.

Ook start binnenkort een speciale campagne voor cruisetoeristen. De Arubanen hopen dat deze toeristen het eiland nogmaals willen bezoeken. Toerisme-minister Otmar Oduber (AVP) in de krant Amigoe: ‘We willen de bevolking laten weten waar het product Aruba voor staat en hoe we dit met z’n allen kunnen uitdragen naar toeristen’. Vermoedelijk volgende week zullen op Aruba huis aan huis brochures worden verspreid, met daarin meer informatie over het logo.