70 Tweedejaars NHTV studenten van de studierichting Manager Travel Trade hebben voor NBTC en HSMAI een onderzoek gedaan naar de manier waarop het MKB binnen toerisme, recreatie en vrije tijd, nieuwe media zoals web 2.0, mobile marketing en sociale media in kunnen zetten. Hiervoor onderzochten zij 90 bedrijven in tien verschillende sectoren uit de leisure en hospitality branche. Door hiermee aan de slag te gaan, kunnen het NBTC en de HSMAI een voorstel naar de branche communiceren t.b.v. toepassing van nieuwe media op het gebied van destinatiemarketing. Tevens wordt het toeristisch bedrijfsleven betrokken bij dit project. Het onderzoek bestaat uit drie delen waarvan het eerste deel door studenten van de NHTV is gedaan. Het tweede en derde deel, deskresearch en een kwalitatief onderzoek onder reisbedrijven, wordt door het NBTC uitgevoerd en zal hierover in december uitvoerig publiceren. De resultaten van het onderzoek worden tijdens de NHTV Masterclass op de Vakdag van de Vakantiebeurs bekend gemaakt. Als competitief element beloonde NBTC het beste onderzoeksteam van studenten met een iPod Touch. NBTC zal omtrent dit onderzoek nog het nodige publiceren. Ben je nieuwsgierig naar de uitkomsten van het onderzoek kom dan op dinsdag 11 januari naar de NHTV Masterclass op de Vakdag van de Vakantiebeurs.