De FTI GROUP herpositioneert zich voor zijn hotelsegment en zijn inkomende agentschappen. Karim Hassan, CEO van Meeting Point International en lid van FTI Group Management, heeft de groep verlaten om nieuwe professionele uitdagingen aan te gaan. Als onderdeel van een nieuwe organisatiestructuur zullen Sabine Dorn-Aglagul en Mario Habig in de toekomst zijn verantwoordelijkheden overnemen.

Het hotelsegment van de FTI GROUP zal in de toekomst worden geleid door CEO Hotels Sabine Dorn-Aglagul. Het portfolio van de groep omvat momenteel ongeveer 60 hotels met zo’n 13.000 kamers in acht landen. Het omvat de merken LABRANDA Hotels & Resorts, KAIRABA Hotels & Resorts, Design Plus, Lemon & Soul en Club Sei. Sabine Dorn-Aglagul was voorheen Senior Vice President Operations Northern Europe van de Accorhotels Group, nadat ze in september 2018 werd opgevolgd als President Europe bij Mövenpick Hotels & Resorts. Ook werkte ze voorgaande jaren bij Hilton Worldwide en Starwood Hotels & Resorts. “Sabine Dorn-Aglagul heeft een zeer brede ervaring in internationaal hotelmanagement”, zegt FTI Group CEO Ralph Schiller. “Met haar zetten we de koers uit voor de groei van onze hotels.” De hospitality-expert zegt: “De strategische afstemming van merken, positionering van hotels en natuurlijk de groei van een hotelportfolio in internationale markten is mijn passie en heeft mij bezig gehouden gedurende mijn hele carrière. Ik ben erg blij dat ik nu een nieuwe weg in toerisme kan inslaan met de FTI GROUP. De hotelketen is een essentieel onderdeel van de hele Groep. Ik zal me nu volledig richten op wat ik denk dat het bijzondere potentieel van de hotelsector van de FTI GROUP is.”

Mario Habig wordt per direct verantwoordelijk voor het Destination Management en is verantwoordelijk voor de eigen agentschappen met ongeveer 40 vertegenwoordigingen in 18 landen bij de FTI GROUP. De nieuwe CEO DMC’s moeten de oriëntatie van de inkomende agentschappen dichter bij de touroperatoractiviteiten van de FTI GROUP brengen. Tegelijkertijd staat het uitbreiden van zaken met externe klanten op zijn agenda. Habig kan terugkijken op 20 jaar ervaring in toerisme en heeft uitgebreide expertise in Destination Management. Bij de TUI Group was hij onder meer de operationele leiding van het bureau in India en bovenregionaal verantwoordelijk voor de DMC’s op het Indische subcontinent, in Afrika en in de Indische Oceaan. Naast het operationele management was Habig belast met de business development van de wereldwijde DMC-divisie bij TUI en de bijbehorende verantwoordelijkheden in het kader van de groepsstrategie. Meest recentelijk was hij de drijvende kracht achter de digitale transformatie van het productgebied rondreizen in de source markten en bestemmingsgebieden. “Met Mario Habig verwelkomen we een ervaren expert in DMC-beheer en strategisch bedrijfsbeheer in onze gelederen”, legt Schiller uit. “Met zijn gelaagde competenties in het operationeel management van DMC’s, maar ook in business development en met interculturele opdrachten, zullen we nieuwe groeimogelijkheden openen en benutten met onze bureaus.”

De directeur van de groep vat samen: “We zijn verheugd dat we met deze professionals in de hospitality en in het DMC-management voor ons bekende cijfers hebben behaald”, aldus Ralph Schiller. “In zowel het hotel- als het agentuursegment zien we nog steeds een groot ontwikkelingspotentieel en in nauwe samenwerking met de touroperatorbusiness zullen we ons hier veel sterker positioneren met de steun van Sabine Dorn-Aglagul en Mario Habig.”