Vandaag is de nieuwe KLM app voor iOS en Android gelanceerd. Deze app speelt in op de persoonlijke behoeften van passagiers. Zo krijgen klanten die de app openen meteen de voor hen meest relevantie informatie en belangrijke acties te zien. Zodra het bijvoorbeeld mogelijk is om in te checken, wordt dit prominent getoond in de app. Ook kan de klant met de vernieuwde app sneller en gemakkelijker dan voorheen een vlucht boeken en betalen, gaat het wijzigen van een stoelkeuze moeiteloos en kan er ingecheckt worden met maar een druk op de knop.

“Met deze nieuwe app kunnen we nu nóg beter inspelen op de behoeften van onze klanten. Zo kunnen zij altijd een stap voor blijven tijdens hun reis,” aldus Tjalling Smit, Senior Vice-President E-Commerce van Air France KLM. “En dit is slechts het begin. Samen met onze klanten werken wij continu aan een verdere verbetering en ontwikkeling van deze app en onze overige mobiele diensten.”

Het lanceren van de nieuwe app is een eerste stap in de ontwikkeling van het digitale ecosysteem van KLM. Deze aanpak stelt KLM in staat om klanten een snelle en consistente gebruikservaring te bieden – overal, altijd en op ieder apparaat. Door te leren van historisch gedrag van klanten, komt KLM meer te weten over persoonlijke voorkeuren en kan zij haar aanbod daarop afstemmen, bijvoorbeeld door vooraf een stoel aan het raam te reserveren.