Nieuws

Nieuwe boekbare website Holland International

Holland International heeft vandaag haar nieuwe boekbare website gelanceerd. Op hollandinternational.nl vindt de bezoeker een groot aanbod aan zonvakanties, verre reizen, stedentrips, wintersport en autovakanties. Klanten kunnen vanaf nu online hun vakantie zoeken en boeken. De afhandeling en betaling van de reis geschiedt daarna altijd via een door hen geselecteerde reisagent.

‘Het is een goede zaak dat een bekend merk als Holland International nu ook voor de consumenten boekbaar is op internet’, aldus Petra Kok, manager Reisbureaus Sales van Holland International. ‘Uiteraard kon je altijd al producten van Holland International online boeken, maar dan via de websites van andere aanbieders, zoals Arke.nl en D-reizen.nl. Nu heeft Holland International haar eigen boekbare site. We blijven echter wel trouw aan onze keuze; de boekingen worden uitsluitend afgehandeld via onze reisagenten. De bezoekers van de site zoeken en boeken vanaf nu online en de afhandeling – waaronder de betaling – loopt altijd via een door de bezoeker gekozen reisbureau. Hierbij heeft hij keuze uit circa 1.200 ANVR reisagenten. Tijdens het boekingsproces worden tien reisagenten op basis van hun postcode geselecteerd en hieruit maakt de bezoeker vervolgens een keuze. Het reisbureau neemt na boeking contact op met de klant om afspraken te maken over de betaling en de reisbescheiden’. Meer in TravelPro van deze week.

© 2010, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

8 Reacties

  1. Babette
    18 februari 2010 at 14:23

    @ Cees: Het gaat me niet eens om de scores, ik denk gewoon dat je manier van benaderen veel te eigenwijs en agressief is.
    Respect verdien je inderdaad; echter, jij probeert het af te dwingen en daarmee is wat mij betreft mijn statement gemaakt.

  2. Cees
    17 februari 2010 at 22:59

    @babette, ik zou zeggen prove me wrong! Zoals Takis al zegt; waar zijn de mobielen? Gaan er straks reiburo’s van de lijst af bij een conflict met HI? Waarom zou HI zich inspannen om boekingen te werven voor reisburo’s van anderen als ze zelf HI en Arke reisburo’s hebben?Als reisburo’s dezelfde postcode hebben wie staat er dan bovenaan? Het valt mij op dat Arke en D-reizen hoog scoren….

    Arke zou ook voor 90% met HI matchen…oeps is niet waar…tot het tegendeel bewezen is geloof ik hier niet in. Het is jullie vrij om er anders tegenaan te kijken, maar ik zie de ‘agentvriendelijkheid’ op lange termijn er niet in. Komende tijd wel,want dan gaan we met zijn allen http://www.hollandinternational.nl groot maken en zorgen dat we er van afhankelijk worden. En als we dat straks zijn…ja….dan kon het model wel eens veranderen. Dan kun je voor zo’n boeking waarschijnlijk nog administratiekosten rekenen die voor je reisburo zijn maar meer ook niet. Waarom zou HI? Het reisuro levert immers geen inspanning voor de boeking.

    Respect verdien je overigens en koop je niet…

  3. Eugenie
    17 februari 2010 at 21:39

    @Babette: helemaal mee eens!

  4. Babette
    17 februari 2010 at 21:16

    @ Cees: Beetje ‘agressieve’ manier van handelen en benaderen lijkt me. Wat is er gebeurt met ouderwets concurreren in plaats van de concurrentie uitschakelen. Laat de grootjes lekker de grootjes en de kleintjes de kleintjes. Liefdadigheid hoeft er niet te zijn, maar een beetje respect voor elkaar in de branche is meer waard dan deze benadering lijkt me.

    Een hoop geblaat maar weinig zinvol als toevoeging lijkt me.

  5. 17 februari 2010 at 16:26

    Hm! dat is bijzonder? Waar blijft de lijst met de ca. 500 zelfstandige vakbekwame reisadviseurs, welke op dit moment een bijzondere succesvolle verkoopstrategie handhaven; namelijk dichter bij de klant dan ooit HI gewenst heeft?

  6. Marco
    16 februari 2010 at 17:52

    Uitgaan van je eigen kracht zou ik zeggen. Wie staat er nu dichter bij de klant, de reisagent of de touroperator?

    Angst is een slechte raadgever.

  7. 16 februari 2010 at 11:51

    HI de nieuwe Arke? Waarom nu weer zo negatief? Informeer liever je klanten over deze nieuwe mogelijkheid van zoeken en boeken en onderstreep dat jij als reisagent hun aanspreekpunt blijft. Gaan ze ook niet naar die andere 9 collega’s die op basis van de postcodeselectie naar boven komen. Heb je toch weer een voorsprong….

    Eugenie Engelbracht
    hoofdredacteur TravelPro

  8. Cees
    16 februari 2010 at 00:11

    Mag ik een toekomstvoorspelling doen?

    2 a 3 jaar gaan we klanten lokken naar HI, reisburo’s blij en dan gaat de stekker er uit. Klant gewend aan http://www.hollandinternational.nl en dag reisburo.

    Of ziet iemand een andere reden waarom HI boeking weg zal geven aan het reisburo. Liefdadigheid bestaat niet meer in deze branche…

    HI is de nieuwe Arke…

Vorige bericht

Carlijn ervaart Robinson Club Maldives

Volgende bericht

Bekende Rotterdammers ‘openen’ legendarisch HAL-schip

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.