Holland America Line lanceerde gisteren haar nieuwe campagne met de slogan ‘Holland America Line… waarom niet nu?’ en heeft als doel de vooroordelen over cruisevakanties die onder vakantiegangers nog veelal heersen, weg te nemen.

Bij veel Nederlandse consumenten ontbreekt het aan kennis over cruisereizen en er heersen vooroordelen zoals veel zeedagen, weinig activiteiten aan boord, een formele sfeer en een hoge prijsstelling. De voordelen van een cruisevakantie zoals iedere dag op een andere bestemming, eenmalig je koffer uitpakken, een hoog serviceniveau en een groot scala aan activiteiten, zijn nog onvoldoende bekend. Hierdoor vertoont de Nederlandse vakantieganger uitstelgedrag en schuift men een cruisevakantie vaak door naar een later tijdstip.

Om de kennis over cruisevakanties te vergroten en de vooroordelen weg te halen, lanceert Holland America Line deze maand de campagne “Holland America Line…waarom niet nu?”. De campagne met het thema “Je weet pas wat een cruise betekent als je het ervaart” bestaat uit drie commercials en 11 korte video’s van ieder twee minuten waarin twee koppels (ervaren en onervaren cruisers) een cruisevakantie beleven in de Middellandse Zee en de Noorse Fjorden. Via de serie, die online te bekijken is op YouTube en op www.HollandAmerica.com, probeert Holland America Line op een luchtige wijze het cruiseproduct dichter bij de vakantieganger te brengen. De bijbehorende commercials worden ingezet op de publieke en commerciële zenders en via diverse social media kanalen.

Lees meer in TravelPro 40 van 5 oktober.