cathayOp 12 en 13 juni toonde Cathay Pacific haar nieuwe Premium Economy Class product aan reisagenten. In het NOVOTEL Amsterdam City stonden 4 stoelen opgesteld en werden tijdens zogenaamde “walk-in sessies” zo’n 150 reisagenten ontvangen door medewerkers van de maatschappij. Ook veel hotel- en conferentiegasten kwamen geïnteresseerd een kijkje nemen.

Met de introductie van een nieuwe Premium Economy Class richt Cathay Pacific zich op een brede doelgroep. Niet alleen gaat de aandacht uit naar de passagier die zakelijk reist want dat is al een bekende doelgroep. Waar velen van hen, door aangescherpte travel policies, geen gebruik meer mogen maken van de zo gewilde Businessclass biedt deze “tussen klasse” wel de extra’s van de Businessclass maar niet de titel. Dit kan dus een oplossing zijn om de travel policies te omzeilen.

De nieuwe Premium Economy Class is volgens Ron Broers, Ass. Manager Leisure Sales, “niet te vergelijken met de premium class die andere maatschappijen aanbieden. Onze service gaat veel verder dan een stoel met extra beenruimte. Dit begint al bij het inchecken waar we voor de Premium Economy Class passagiers een aparte check-in balie hebben. Aan boord bevinden zij zich in een separate cabine die niet alleen meer ruimte biedt maar ook nog eens veel stiller is. De stoelen zijn breder dan die van de Economy Class maar bieden ook 15 cm extra beenruimte en kan ook nog eens 20 cm naar achteren. Ook zijn er speciale menu’s voor deze tussenklasse.”

Lees meer op: www.cathaypacific.com/premiumeconomyclass