In de avond van negen december verzamelden circa 180 reisagenten in Hotel Van der Valk in Ridderkerk om kennis te maken met de populaire winterbestemmingen Gambia en Kaapverdië en met Senegal, de nieuwe bestemming van TUI. Het is de laatste in een serie van vijf avonden waarop ca. 600 reisagenten zijn bijgepraat over deze bestemmingen.

Na een uitgebreid dinerbuffet opende Hubert van Velden, accountmanager TUI Nederland, de avond. Voordat er specifiek op de bestemming werd ingegaan, praatte hij de agenten bij over de ontwikkelingen op productgebied. Het belang van onderscheidende en unieke producten voor zowel touroperator als reisagent werd onderstreept. Naast introductie van concepten als Scene en Suneo, die mogelijk worden gemaakt door een internationale samenwerking binnen TUI Travel PLC, is TUI ook bezig met het ontwikkelen van een volledig Nederlands hotel- en appartementenconcept op basis van de feedback van klanten. Ook zal TUI Nederland als eerste airline in Nederland een Boeing 787, de Dreamliner, in gebruik nemen eind mei. Eind december zal, er als voorlopig van de reclamecampgane, een ludieke uiting via internet verspreid worden.

Petra Kok, salesmanager, neemt het woord over van Hubert en begint razend enthousiast te vertellen over haar avonturen in Senegal. ‘‘De zonzekere winterbestemming Senegal is spannender dan de Canarische eilanden. Neem bijvoorbeeld een kijkje bij de vriendelijke lokale bevolking, overnacht in de Lompoul woestijn, bezoek het schelpeneiland, een van de nationale parken en laat je verbazen over het roze water van the Pink Lake. Accommodaties in Senegal variëren van goede twee sterren hotels tot luxe vijf sterren hotels. De prijs van het eten ligt onder het Europese niveau en is van erg goede kwaliteit. Ook is het een prima bestemming om de kinderen mee naar toe te nemen voor een eerste kennismaking met Afrika en een (dagje) safari. Senegal is veelal Frans georiënteerd waar Gambia meer Engels georiënteerd is. Topper in het Gambia aanbod is Hotel Senegambia, waar het hotelpersoneel zelf door de touroperator getraind wordt. Dit vanuit het oogpunt duurzaam toerisme en écht investeren in een bestemming’’, aldus Kok. De avond wordt afgesloten door Christine Oey, van RIU Hotels & Resorts. Oey laat de reisagenten kennismaken met de Kaapverdische eilanden: Sal en Boa Vista. Ook laat ze weten dan de RIU Hotels & Resorts bezig is met een golf van renovatie.