Nieuws

Norwegian Cruise Line introduceert Norwegian Viva

Deel dit artikel

Norwegian Cruise Line (NCL) gaat 2022 vooruitstrevend van start met de onthulling van Norwegian Viva, het volgende schip in de gloednieuwe Prima Class van de rederij. In juni 2023 start Norwegian Viva met het varen van bijzondere routes in de Middellandse Zee waarbij verschillende belangrijke Zuid-Europese steden fungeren als thuishaven. Onder andere Lissabon, Portugal; Venetië (Triëst) en Rome (Civitavecchia), Italië; en Athene (Piraeus), Griekenland worden aangedaan. Hierna zet Norwegian Viva koers richting de zuidelijke Caraïben voor het winterseizoen van 2023-2024 met zonnige cruises vanuit San Juan, Puerto Rico.

Net als Norwegian Prima wordt Norwegian Viva gebouwd door de beroemde Italiaanse scheepsbouwer Fincantieri in Marghera, Italië en weerspiegelt zij het luxe ontwerp en de structuur van haar recordbrekende zusterschip. Norwegian Viva is ongeveer 295 meter lang, 142.500 gross tonnage en biedt plaats aan 3.219 gasten bij dubbele bezetting. Opvarenden genieten van elke seconde van hun reis in de meest ruime accommodaties, waaronder de grootste binnen-, zeezicht- en balkonstaterooms van het merk.

Wereldklasse
Het schip van wereldklasse biedt niet alleen de hoogste personeelsbezetting en ruimte verhouding van alle nieuwe cruiseschepen in de moderne en premium cruise categorie en de grootste variëteit aan suite categorieën beschikbaar op zee, maar zal ook beschikken over een vernieuwde The Haven by Norwegian, NCL’s ultra-premium key card only access ship-within-a-ship concept. De openbare ruimtes en 107 suites van The Haven zijn ontworpen door Piero Lissoni – een van de bekendste Italiaanse ontwerpers – en bevatten onder andere een uitgestrekt zonnedek, een prachtige infinity pool met uitzicht op het kielzog van het schip en een buitenspa met een sauna en koude kamer met glazen wanden.

Glijbanen
De verscheidenheid aan recreatieve activiteiten maken ook hun comeback op Norwegian Viva met ervaringen die alleen beschikbaar zijn in de Prima Class, waaronder de snelste vrije val en droge glijbanen op zee met The Rush en The Drop en de grootste racebaan met drie niveaus op zee; de Viva Speedway. Norwegian Viva beschikt eveneens over Ocean Boulevard, een ruim 4.000m2 groot wandelpad dat buiten rond het hele schip loopt; Indulge Food Hall met 11 verschillende eetgelegenheden; The Concourse met een outdoor beeldentuin; en uitgestrekte zwembaden evenals infinity pools op Infinity Beach en Oceanwalk, met glazen bruggen boven het water.

Toewijding
Harry Sommer (President en CEO van Norwegian Cruise Line) vertelt: “Norwegian Viva zet de standaard in het premium segment en illustreert onze toewijding aan het verleggen van grenzen op vier belangrijke gebieden: grote open ruimte, service die gasten op de eerste plaats zet, doordacht design en ervaringen die de verwachtingen overtreffen. We hebben alles waar onze gasten van houden naar een hoger niveau getild met deze gloednieuwe scheepsklasse, ontworpen met hen in gedachten.”

Manuel Di Rita
Norwegian Viva zal pronken met in het oog springende romp kunst ontworpen door de Italiaanse graffiti en beeldhouwkunstenaar Manuel Di Rita, algemeen bekend als “Peeta,” die ook het uitzonderlijke romp ontwerp op Norwegian Prima illustreerde. Architecten van wereldklasse die Norwegian Prima hielpen ontwerpen, waaronder Rockwell Group, SMC Design en Studio Dado uit Miami, zijn ook teruggekeerd om de esthetiek van verschillende restaurants, staterooms en openbare ruimtes te beïnvloeden.

Veerkracht
“Norwegian Viva, de tweede van de zes Prima Class schepen die bij ons wordt gebouwd, versterkt de geweldige samenwerking tussen Norwegian Cruise Line en Fincantieri,” aldus Luigi Matarazzo (General Manager Merchant Ships Division bij Fincantieri). “We waren zeer tevreden dat Norwegian Prima, de eerste van de nieuwe klasse, record boekingen binnenhaalde en we zijn enthousiast om te zien of haar zusterschip Norwegian Viva dit zal evenaren. Zoals we onze veerkracht hebben bewezen tijdens deze uitdagende tijden, is deze aankondiging een nieuw bewijs van Fincantieri’s wereldwijde leiderschapsrol in de cruisesector.”

Prima Class
De eerste twee schepen van de Prima Class – Norwegian Prima en Norwegian Viva – worden uitgerust met geavanceerde alternatieve technologieën, zoals een NOx-reductiesysteem (SCR), dat de totale impact van het schip op het milieu vermindert. SCR-katalysatoren filteren zwaveldioxide tot 98% en stikstofoxiden tot 90%, zodat de schepen voldoen aan de Tier III-norm voor NOx. Verder beschikken ze over een Exhaust Gas Cleaning System (EGCS), een Advanced Wastewater Treatment System – om al het afvalwater te behandelen en te zuiveren volgens strenge internationale normen – en een Cold Ironing-functie om verbinding te maken met stroomnetten op het vasteland om de emissies verder te verminderen terwijl schepen in de haven liggen. Voor meer informatie over de inspanningen van het bedrijf op het gebied van milieu, bestuur en maatschappij, klik hier.

Author


Deel dit artikel

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Dé VakantieDiscounter zoekt Travel Agents

Volgende bericht

Nordic bundelt zes reisorganisaties onder de naam ‘Nordic Collection’

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.