Norwegian Cruise Line lanceert ‘Norwegian Central’, een innovatief trade portaal, dat verkooppartners ondersteunt bij nog eenvoudiger verkopen van cruises met NCL en waar zij zich verder kunnen verdiepen in de kennis over de internationale rederij. Onder de vier pijlers ‘Info’, ‘Marketing’, ‘Boek’ en ‘Contact’, kunnen reisagenten onder andere het nieuw ontworpen trainingsplatform ‘NCL University’ (NCLU) vinden, het marketingportaal ‘Marketing Headquarters’, de boekingsmodule ‘Book Norwegian’, inclusief het nieuwe boekingsplatform ‘NCL Air’ en is er een directe verbinding mogelijk met het NCL-verkoopteam.

Met Norwegian Central kunnen reisagenten zich nog beter voorbereiden. Ze krijgen bijvoorbeeld een overzicht van alle uitstaande CruiseNext-certificaten van hun klanten, zodat ze gericht contact met hen kunnen opnemen hierover. Hetzelfde geldt voor de ‘Future Cruise Credits’ (FCC’s) die klanten van NCL hebben ontvangen, vanwege opgeschorte cruises of annuleringen als onderdeel van het ‘Peace of Mind’-beleid. Het platform biedt ook directe toegang tot NCL’s boekingsmodule ‘Book Norwegian’, waarmee reisagenten niet alleen nieuwe boekingen kunnen aanmaken, maar ook toegang kunnen krijgen tot bestaande boekingen en klanten online kunnen inchecken. Daarnaast is ook het nieuwe boekingsplatform ‘NCL Air’ geïntegreerd, wat vrijheid en keuze biedt bij het boeken van fly-cruise arrangementen. Het onlangs herziene online trainingsprogramma ‘NCLU’ biedt vernieuwde cursusinhoud, nieuwe prestatieniveaus en een nieuw ontworpen kortingsprogramma waarmee reisagenten kortingen tot 30% kunnen verdienen op privéboekingen door de opeenvolgende leerniveaus te bereiken – welke kunnen worden gecombineerd met huidige promoties. Daarnaast heeft Norwegian Central een link naar de marketingtool ‘Marketing Headquarters’, waar reisagenten marketingmateriaal, toolkits voor promoties, video’s en nog veel meer kunnen downloaden.

Directe lijn
Het nieuwe handelsplatform fungeert ook als een directe lijn met het verkoopteam van NCL. Zo kunnen reisagenten makkelijk op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws van NCL, zoals aankomende evenementen en webinars. “In lijn met de partners first filosofie, was onze topprioriteit dit jaar om onze reisbureaupartners de ondersteuning te bieden die ze nodig hebben. We zullen dit in de toekomst blijven versterken. We zien een grote vraag naar NCL-cruises, voor 2022 en 2023, maar gelukkig ook voor dit jaar. We willen de reisagenten uitrusten met de best mogelijke tools om nog gemakkelijker aan deze vraag te voldoen. Met Norwegian Central hebben we al onze belangrijkste tools samengebracht op één plek en allemaal met slechts één login”, zegt Kevin Bubolz (Managing Director Europe bij NCL).

Beschikbaar
Norwegian Central is beschikbaar via de URL www.norwegiancentral.ncl.com. Agenten die voorheen al met de ‘Book Norwegian’ boekingsmodule werkten, kunnen inloggen met hun ‘Book Norwegian’-inloggegevens. Niet-geregistreerde bureaus kunnen hun bureau aanmelden via de homepage van Norwegian Central. Er kan ook een e-mail worden gestuurd naar agencysupport@ncl.com om te registreren.