NYC & Company, het officiële marketing en toerisme bureau voor de stad New York, organiseerde gisteravond een Sales Mission in Amsterdam. Naast individuele meetings met de verschillende trade partners stond ’s avonds een Travel Agent Workshop op het programma waar ruim 60 NYC Experts aan deelnamen.

Uit New York City was een delegatie van tien topattracties en hotels aanwezig in Amsterdam voor een persoonlijke meet & greet met de Nederlandse top sellers: The Broadway Collection, Circle Line Sightseeing Cruises, Gray Line New York, New York Hilton Midtown, Macy’s, Madame Tussauds New York, On Location Tours, Top of the Rock Observation Deck, Wellington Hotel en World Yacht. United Airlines was de Nederlandse airline partner van het event.

Alle reisagenten die deelnamen aan de workshop hadden voorafgaand de NYC Travel Training Academy afgerond en beschikken over het NYC Specialist certificaat. Sjoukje Molanus-Heuperman van Montys viel tijdens de workshop in de prijzen en won een volledig verzorgde city trip voor twee personen naar New York, mede mogelijk gemaakt door United Airlines: “Ik ben er helemaal sprakeloos van: wij hadden al reisplannen naar New York voor komende zomer – dit is absoluut de kers op taart!”

New York City is veruit de populairste verre city trip bestemming voor de Nederlandse vakantieganger. In 2013 brachten ruim 203.000 Nederlanders een bezoek aan de City That Never Sleeps. Naast de bekende highlights in Manhattan zijn ook wijken als Brooklyn en Queens sterk in opkomst. De nieuwe Neighborhoud x Neighborhood campagne zet iedere maand een bijzondere wijk in de spotlight en geeft leuke tips voor reisagenten en reizigers.