Oad stelt op dit moment ‘beter bereikbaar te zijn dan ooit’. De maatregelen die de touroperator onlangs hiervoor trof, zoals het efficiënter inzetten van zijn human resources, sorteren volgens Quirine ter Haar (directeur Operations) inmiddels het gewenste effect. ‘Hoewel het op het contactcenter een drukte van belang is, hebben we amper wachttijden. In het verleden hebben de reisagenten daar wel mee te maken gehad, maar dat is gelukkig nu niet aan de orde. We hebben tal van maatregelen genomen waardoor we goed bereikbaar zijn’, aldus Ter Haar. Zo heeft het callcenter volgens haar, samen met de afdeling product, tijdig de grootste oorzaken van lange wachttijden in kaart gebracht, waaruit de nodige maatregelen zijn voortgekomen. Ze vervolgt: ‘Daarnaast hebben we een aantal nieuwe medewerkers aangenomen die, naast een basistraining, intensieve begeleiding krijgen. We zien dat mede hierdoor de afhandeltijd van een telefoonlijn korter wordt, wat weer positieve gevolgen heeft voor de wachttijden. Ook ondersteunt een poule van medewerkers die in het verleden op het contactcenter heeft gewerkt onze afdeling verkoop met back-office-werkzaamheden’.